Senaste nytt

Laptop i incheckat bagage Heathrow, NoNo ?!

Delayed

Medlem
Personligen skulle jag aldrig checka in en dator på grund av stöldrisken. Jag har aldrig värdesaker i incheckat bagage, bara mina gin-flaskor
Några fina spritflaskor kan utan vidare var både värdefullare och antagligen mer stöldbegärliga än en simpel, bedagad "jobblaptop". Alla laptops är inte dyrbara eller innehåller känslig information. Min jobbdator innehåller i princip enbart operativsystemet och inte ett enda "dokument".

Jag köper "brandsäkerhetsargumentet" men har full förståelse för att en del gärna checkar in "dataskrotet" för att slippa släpa på det, utan att nämnvärt bekymra sig om exempelvis stöldrisk.
 
Checka in dator trodde jag ingen gjorde... Att kalla det typ bara en jobbdator tycker jag är respektlöst mot arbetsgivare och kunder. Hade du checkat in en privat dator?
 
Checka in dator trodde jag ingen gjorde... Att kalla det typ bara en jobbdator tycker jag är respektlöst mot arbetsgivare och kunder. Hade du checkat in en privat dator?
Sen är det minst lika respektlöst att inte följa de regler som finns. För några år sedan så var det många frågor kring hoverboards när man flög från Beijing. Man kunde ju likaväl ljuga för det förbudet fanns ju inte på Arlanda (eller annan valfri småflygplats) alltså så behöver man ju inte bry sig.
 

Fredde18

Medlem
Kolla på klipp på valfri känd streaming-tjänst och sök på litium-batterier som brinner. Det blir ett förb-nat fyrverkeri och en extrem hetta. Dessa batterier nyttjas i många produkter men är ett otyg vad gäller brandrisk. Ett hårt slag eller annan värmeutveckling av något i närheten Kan få fyr på det. Jag vill inte ha nån produkt med litium-batteri under golvet i cargo där jag sitter. Då blir det godnatt om det tar eld!
 
Toppen