Senaste nytt

La Première - Fick chansen att prova Air France Första Klass markservice

agehall

Medlem
Ärligt talat vet jag inte om La première står så högt upp på min önskelista, det känns väldigt dyrt och jag vet inte om det är värt det. Vågar inte ens fundera på vad YQ kommer att gå loss på för en F biljett med AF...
 

Senator

Moderator
Jag åkte AF F i 2005 innan loungen ovan fanns.... I kombination med byggarbetsplatsen a.k.a. CDG flygplatsen en hemsk upplevelse och lätt 4:e plats efter LX, LH, och BA för min del.
 

MarcusC

Medlem
Tack för reportaget, verkligen inte en lounge man hört mycket om. I jämförelse med exempelvis Lufthansas FCT & BA Concorde room, men verkar ju definitivt spela i samma division?!
 

rvarttinen

Medlem
Tack för reportaget, verkligen inte en lounge man hört mycket om. I jämförelse med exempelvis Lufthansas FCT & BA Concorde room, men verkar ju definitivt spela i samma division?!

Hoppas kunna få tillfälle att jämföra dessa lounger inom en itne alltför avlägsen framtid..!.. :)
 

rvarttinen

Medlem
Tack själv! Tack för de vänliga orden - nja, det kom och gick (eskorterade in till och ut ur loungen) folk mest hela tiden. Passade på att ta lite bilder mellan varven, när det inte var så många på plats.
 

Bonden

Medlem
Tycker det var en väldigt bra initiativ av AF att erbjuda Firstclass lounge uppgrade för poäng, där har många bolag att lära :)
 

Homer

Medlem
Ärligt talat vet jag inte om La première står så högt upp på min önskelista, det känns väldigt dyrt och jag vet inte om det är värt det. Vågar inte ens fundera på vad YQ kommer att gå loss på för en F biljett med AF...

YQ är väl samma som för J ? men haken är att det bara finns Flex Awards aldrig Promo Awards eller
ens Classic Awards så det är poäng- inte penningpungen du får krama ur.


Jag vill också bli erbjuden att få testa F-loungen!

Enligt AF:s websiste kan de som reser long-haul med AF i J till eller från CDG
få tillträde för 800 € eller 57 000 Flying Blue Miles

Affaires : confort et rapidité à l'aéroport - Air France
 

agehall

Medlem
YQ är väl samma som för J ?

När jag har provat att boka awards, har YQ och skatter gått upp till ungefär det dubbla mot om man bokar en vanlig biljett i samma kabin. Av den enkla anledningen är jag VÄLDIGT skeptisk mot awards på AF/KLM.

Enligt AF:s websiste kan de som reser long-haul med AF i J till eller från CDG
få tillträde för 800 € eller 57 000 Flying Blue Miles

Ah, jag flyger ju aldrig betald C, så det är säkert därför jag inte fått något erbjudande då.
 
Toppen