Långweekend i Jan-Mars utan barn, tips?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Anton, 2 September 2019.

1. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och min sambo firar 10 år i vinter och planerar därför en långweekend utan barn någonstans i världen. Har 200 000p EuroBonus och 2-4-1 som vi vill utnyttja (maximalt :)). Behöver tips på bra resmål för 3-5 dagar i Jan-Mars där det går att hitta bra biljetter. Gärna sol om det går, annars är prio sevärdheter och god mat.

2. Om det är sol som är prio skulle jag åka till Dubai, eller kanske Kapstaden? Fördelen med just Kapstaden är att med tur, pratar vi om två natt-avgångar som gör att ni kan maximera tiden. Du har också högklassig sevärdheter och mat i världsklass. En annan fördel är att ni undviker jetlag. Till CPT flyger Lufthansa från MUC och FRA, samt Austrian från VIE på vintern.

Lufthansa från/till FRA verkar flyga natt upp och ner
    Lufthansa från/till MUC verkar flyga natt ner, men dag upp
    Austrian från/till VIE verkar flyga dag ner, men natt upp

Så jag hade kollat Lufthansa ner och Austrian upp om ni är ganska flexibla borde det gå att hitta något.

Andra bolag till CPT är Turkish (natt båda vägar) och Ethiopian där ARN-ADD-ARN är på natten mellan ADD-CPT-ADD är dagtid.

Berglund, Vindpilen, jumbooze och 1 annan gillar detta.
  3. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kapstaden hade jag inte tänkte på, tack för den! Några andra idéer, Nordamerika?

4. Om du skall ha sol så är det nog Florida som gäller, dock mars borde ni kunna ta längre norrut som South Carolina med 3-5 dagar. Jag själv tycker alltid om att åka till Miami. Det finns en del att välja på till just Miami med Star Alliance. Men då har du 6t tidomställning. Min sambo tycker det är jobbigt, medan jag hanterar det ganska bra från och till.

5. Anton

Anton Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Miami funkar absolut, vi brukar vara i Florida ett par veckor varje höst och ta ut föräldradagar :D. Har dålig koll högre upp på östkusten men det tål att undersökas!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!