Senaste nytt

Långa människor, hur sover ni på en hotellsäng?

Aerophobia

Medlem
De flesta sängar är gjorda 200 cm längd då undrar jag om hur långa människor sover på en hotellsäng.
Hemma kan jag tänka mig att man kan fixa en specialsäng men det går knappt att ordna sådant på ett hotellrum.

Så långa människor (framförallt dem som är 2 m och längre), hur sover ni på en hotellsäng?
David, hur går det för dig? :)

Jag är över 2 m och sover på diagonalen eller lever med att fötterna är utanför sängen. Sen har jag även storlek 50 i skor och ogillar därför Zodiac Cirrus och Thompson Vantage i sovläge då fötterna inte får plats. Livet är svårt för en jätte.
 

Axel55

Medlem
Vad är detta? Sova på diagonalen/dra ut sängen med "båda ändar utanför". Jag är dryga 2m och tänker inte ens på problemet när jag kommer till ett hotell så länge sängen inte har gavlar (vilket jag aktivt undviker att boka). Såg flera som var runt 1.90 och under, ni kan knappast behöva sova på diagonalen för att få plats i en säng på 2m? Svaren i den här tråden väcker många frågor om folks sovställningar... ett grundtips, se till att ni utnyttjar sängens fulla längd (ha inte 3 kuddar mellan sänggavel och kudden ni sover på) så går det säkert bättre nästa gång.
 
Toppen