Senaste nytt

Lång transfer med incheckat bagage

johhenrik

Medlem
Lite OT: Jag har inte gjort det med två bokningar genom ARN, men jag har gjort precis som nota bene säger fast med *A (UA och vidare med SAS).

Precis som nota bene säger blir det en del trixande. I mitt fall tog nog incheckning minst 20 minuter.
 

andreas

Medlem
Har checkat in bagage Luleå-Stockholm-Zurich-Dubai Två första benen med SAS inkluderat nattstop på Arlanda, sista benet med SWISS. Två separata bokningar, Luleå - Stockholm samt Stockholm-Zurich-Dubai. Väskan först av bandet Dubai. Samma sak på tillbakavägen, såg väskan först igen i Luleå.
För agenten i Luleå tog det fem minuter att knappa, i Dubai tjugofem...
 

nota bene

Medlem
Som sagt, räkna med upp till 30 min knappande beroende på kunskapsnivå och ev. problem. De är ju dessutom inte skyldiga att göra det, så se alltid till att ha tillräckligt med tid för att hämta och checka om.

Senast tog det mig i princip 40 min då ena bokningen (AY) låg som a och min AA-bokning under aa för å... De var tvungna att ändra namnet i en av bokningarna, vilket inte var helt enkelt.
 

fcx

Medlem
Som sagt, räkna med upp till 30 min knappande beroende på kunskapsnivå och ev. problem. De är ju dessutom inte skyldiga att göra det, så se alltid till att ha tillräckligt med tid för att hämta och checka om.

Senast tog det mig i princip 40 min då ena bokningen (AY) låg som a och min AA-bokning under aa för å... De var tvungna att ändra namnet i en av bokningarna, vilket inte var helt enkelt.

Ska vi lägga till detta som ett av de tio budorden?
"Du skall icke hava några nationella tecken i ditt namn"
 

flum

Medlem
Nån som vet hur det ser ut på Narita? Har ett 24h-stop där på lördag (icn-nrt-cph) och är inte speciellt sugen på att släpa bagage.
 

Dr. Miles

Expert
Nån som vet hur det ser ut på Narita? Har ett 24h-stop där på lördag (icn-nrt-cph) och är inte speciellt sugen på att släpa bagage.
Jag har inte provat på Tokyo Narita men jag har gjort lång layover (inom 24 timmar) med incheckat bagage på Tokyo Haneda.
 

flum

Medlem
Tyvärr är det 24:30 layover, hoppas att det inte är en 24-timmarsgräns:-o, sen hoppas jag även att körsbärsträden inte blommat ut.
 

Dr. Miles

Expert
Tyvärr är det 24:30 layover, hoppas att det inte är en 24-timmarsgräns:-o, sen hoppas jag även att körsbärsträden inte blommat ut.
Jag tror inte att man kan ha incheckat väska om man har över 24 timmar vid ett byte. Det räknas som stopover alt två bokningar.
Jag har aldrig lyckats att checka in bagaget hela vägen när jag hade stopover på vägen.
 

flum

Medlem
Mmm, man kan ju alltid hoppas:). Förhoppningsvis kan man i såfall checka in bagaget 24h innan avfärd(åker sas C-klass). Borde ju ta ca 30 min att gå av samt hämta bagage.
 
Toppen