Senaste nytt

Lång layover Seoul Incheon, vad göra?

jerixon

Medlem
Någon som har koll på vilken av ovan som är bra?
Jag har som sagt 2 layovers i sommar och kommer ha tid på mig på förmiddagarna att köra 2 tourer.
Funderar på 5 timmar Seoul City tour eller kanske Seoul Culture tour.
Någon av de andra som är bra som någon har testat?
 
Någon som har koll på vilken av ovan som är bra?
Jag har som sagt 2 layovers i sommar och kommer ha tid på mig på förmiddagarna att köra 2 tourer.
Funderar på 5 timmar Seoul City tour eller kanske Seoul Culture tour.
Någon av de andra som är bra som någon har testat?

Jag körde 5 timmars citytour, först så åkte vi upp till berget i mitten av staden så man ser hela Seoul, riktigt nice, hade tur med vädret också. Vi var där i ungefär 30-40 minuter. Sen åkte vi in till shoppingdistriktet och där hann jag både äta och gå runt en lång stund, dock extremt koreanskt, hög K-pop överallt, dansande människor i pokemondräkter och just det man tror Korea kommer vara. Kom tillbaka exakt som utlovat också. En negativ sak med den touren är att det tar väldigt lång tid in och väldigt lång tid ur Seoul då flygplatsen ligger cirka 1 timma därifrån.
 

squeezen

Medlem
Jag antar att jag har lite för kort tid med tanke på vad jag läser relaterat till passkontroller på 45 min utan fast track!?
Det blir ett bryskt uppvaknande efter 11h first class.

Kommer att ha 6h mellan flighter som är LH F ankommande och TG C avgående.
Får väl se hur man överlever/fördriver tiden. @Brandten hur gjorde du med dina 6h? Blev det city tour eller loungehopping?
 
Jag antar att jag har lite för kort tid med tanke på vad jag läser relaterat till passkontroller på 45 min utan fast track!?
Det blir ett bryskt uppvaknande efter 11h first class. @Brandten hur gjorde du med dina 6h? Blev det city tour eller loungehopping?

Vet inte vem som sagt 45 minuter passkontroll men det stämmer verkligen inte, eller gjorde iallafall inte när jag gick in i landet. Jag var igenom på under 5 minuter, du får ju också gå av först av alla eftersom du sitter i F så rör dig fort till immigration bara.
 

MegaFlyer

Medlem
Vi körde ca 20 timmar i Seoul i vintras. Bodde några hundra meter från flygplatsen på ett ganska risigt men helt ok hotell. Vi valde att bo vid flygplatsen eftersom vi hade en tidigt flygning dag 2.

Mitt tips är att testa ett nytt och fint kapsulhotell som ligger i terminalen nära tågstationen, då slipper ni att ta buss för transfer etc.

Här kommer några bilder :)
 

Attachments

  • 51D1C438-EED2-492B-9F44-971A01CE8A09.jpeg
    51D1C438-EED2-492B-9F44-971A01CE8A09.jpeg
    60,3 KB · Visningar: 136
  • F7E939D9-F5A0-47B8-825C-38D0FBE1C427.jpeg
    F7E939D9-F5A0-47B8-825C-38D0FBE1C427.jpeg
    117 KB · Visningar: 158
  • B8DE4571-26AE-43B3-B12D-C0476E1DDB94.jpeg
    B8DE4571-26AE-43B3-B12D-C0476E1DDB94.jpeg
    89,1 KB · Visningar: 161

KED

Medlem
Väcker liv i en äldre tråd. Vi har senare i sommar en layover på 17 h i Seoul. Har haft en förhoppning att restriktionerna att åka in i landet vid en lång layover skulle försvinna. Det har de ännu inte gjort. Som fullt vaccinerad är man dock undantagen karantän och får åka till sitt hotell men måste ta ett PCR-prov inom 72 h och måste få negativt svar för att röra sig fritt. Vi har verkligen inte jättestor lust att spendera 17 h på flygplatsen. Överväger att ta PCR-test på flygplatsen direkt vid ankomst, svar verkar komma efter ca 3 h, och därefter(om negativt) borde vi kunna röra oss fritt. Bortsett från risken att få ett positivt testresultat, vilket ställer till det rejält med obligatorisk karantän, är det ngt annat som kan ställa till det?
Vad tror ni?
 
Toppen