Länka Starwood Preferred Guest med Marriott Rewards

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av staff, 23 September 2016.

1. joakgarp

joakgarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte stannat på Four Points tidigare men det känns som att det kan jämföras med Marriotts Courtyard. Stabilt hotell utan extra tjoff-tjoff. Läget här passade oss bra så får se (på/bredvid Seoul train station) men får gå med låga förväntningar mao.
    Skulle kunna ha två SPG-hotell bredvid varandra och checka in/ut varje dag mellan två olika hotell. På så sätt får jag ihop 10 stays snabbt men en bitter partner.
    Hittade även att Marriott och SPG brukar ha challenge. Denna hoppas jag är aktiv i sommar:
    Starwood Preferred Guest Gold & Platinum Status Match & Challenge (2016 Update) | LoyaltyLobby
    "You can request “Gold or Platinum Challenge” (preferably both) that require 9 or 18 paid nights during 90-day window. This challenge doesn’t require you to have any status with other hotel chains."
    9 eller 18 paid nights kan vi få ihop lätt. Ska hålla utkik efter dessa challenge. Lär antagligen svårare att nå upp till Gold när SPG och Marriott blir ett och samma program så lika bra att passa på nu.

2. Amoss

Amoss Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar Marriot Visa för oss svenskar?

3. joakgarp

joakgarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. mha321

mha321 Medlem

5. joakgarp

joakgarp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag mailade SPG om denna
    Starwood Preferred Guest Gold & Platinum Status Match & Challenge (2016 Update) | LoyaltyLobby

Och fick faktiskt svar att Challengen kan man aktivera så länge man inte har varit Gold eller platinum under en period på fem år. Så 9 nätter för Gold eller 18 för Platinum. Måste vara under en period på tre månader.

Så då kan man säga att jag blir minst Gold för första gången efter min vistelse i Seoul i sommar ☺️
    Riktigt kul. Ska försöka planera in 9 nätter extra till från SPG för Platinum känns som once in a lifetime.

rvarttinen gillar detta.
  6. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beroende på resemönster, men har man svårt att trycka in 18 nätter på tre månader, så funkar den normala vägen med 25 vistelser på ett år bra. Speciellt om man har vägarna förbi Bangkok. Finns säkert andra ställen med Aloft och Four Points som har humana priser.

jerixon och joakgarp gillar detta.
  7. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du tittar på sommarmånaderna i Dubai kan du få Four Points, Sheraton och Le Meridien för 400-500 per natt. Mitt tips är att hitta billiga datum för
    Four Points By Sheraton Sheikh Zayed Road.

jerixon gillar detta.
  8. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Guldet avklarat.
    Och även om jag troligtvis missar Platinum på min challenge så har jag en 4 månader för de sista, max 6, Stay, att fixa det på. Och det kan gå.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!