Lämna in bagage dagen innan

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Charles Pylad, 12 November 2016.

Tags:
  1. Charles Pylad

Charles Pylad Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hört flera vänner som gjort det och har t o m läst någon artikel om bagageinlämning på Arlanda dagen före avresedag. Vill minnas att bl a SAS har det. I samband med resa tidigt fredag senare i december och hotellövernattning på Arlanda natten till fredagen så skulle det ju vara praktiskt att lämna in väskan redan under torsdagen. I kontakt med SAS säger de att de inte har denna service på Arlanda. Verkar märkligt eftersom jag har hört flera som just rest med SAS och från Arlanda.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas har tyvärr avskaffat detta för något år sedan

3. Charles Pylad

Charles Pylad Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var synd. Tack för info.

4. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Märkligt!
    Funkade på Kastrup för drygt en vecka sedan.
    Borde väl gälla samma regler inom Skandinavien i alla fall.

5. Charles Pylad

Charles Pylad Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kontaktade Arlanda (dvs Swedavia) och fick detta besked:

"Den information vi har är att det är möjligt att checka in bagage 22 timmar innan med SAS om flighten är en reguljär flight och man inte har någon connecting flight. Incheckningen kan endast göras i förväg med self-scanning/bagdrop. Detta gäller endast på terminal 5.

Det är SAS representanter som sköter incheckningen, därför rekommenderar jag ändå att du kontaktar SAS kundtjänst och hör med dem igen."

6. Charles Pylad

Charles Pylad Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågade Arlanda och SAS via Twitter:
    Irriterande. @SAS och @Arlanda kommer med olika svar. Möjligt checka in bagage i bag-drop upp till 22 timmar innan avresa i terminal 5?

Arlanda: Hej! På Arlanda går det att checka in bagage 22 timmar innan avgång på SAS om de har bagage droppen öppen på Terminal 5.

SAS: På ARN ska det fungera 22 timmar innan avresa //AK

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  7. Jag checkade in bagaget mer än 24 timmar före avgång på Arlanda T5.
    Det gjorde jag när jag åkte till London över dagen (söndag) och checkade in bagaget för avgång på måndag.

jerixon gillar detta.
  8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Är et jag som missar något, men enligt mig låter det som att du fått två lika dana svar. Vad är det som skiljer dom åt?

Juraj, Funcadelic, Jean-Pierre och 3 andra gillar detta.
  9. anjak

anjak Medlem

Bumpar en gammal tråd, någon som vet om det fortfarande går att checka in väskan kvällen innan avresa på Arlanda T5?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!