Senaste nytt

Lägga in EuroBonus-nummer på bonusresor

SimonXYZ

Medlem
Jag kan inte längre lägga in EuroBonus-nummer på bonusresor. Detta har jag kunnat tidigare. När jag provar på sas.se får jag upp ett felmeddelande. Jag har provat på flera bokningar och vid flera tillfällen med några dagars mellanrum. Jag har provat på mig själv och på mina medresenärer.

Är det fler som upplevt samma problem? Är det någon som lyckats senaste tiden?

OBS denna tråd handlar inte om varför man skulle vilja lägga in sitt EB-nummer på en bonusresa.
 

RickardG

Medlem
Jag kan inte längre lägga in EuroBonus-nummer på bonusresor. Detta har jag kunnat tidigare. När jag provar på sas.se får jag upp ett felmeddelande. Jag har provat på flera bokningar och vid flera tillfällen med några dagars mellanrum. Jag har provat på mig själv och på mina medresenärer.

Är det fler som upplevt samma problem? Är det någon som lyckats senaste tiden?

OBS denna tråd handlar inte om varför man skulle vilja lägga in sitt EB-nummer på en bonusresa.
Jag hade samma problem för några veckor sedan. Testade nästa dag, och från Chrome på PC istället för Safari på iPad och då gick det bra. Vet inte om det berodde på ett tillfälligt problem eller om browser spelar någon roll.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag hade samma problem för några veckor sedan. Testade nästa dag, och från Chrome på PC istället för Safari på iPad och då gick det bra. Vet inte om det berodde på ett tillfälligt problem eller om browser spelar någon roll.
Jag har nu provat med Safari och Chrome på Mac och Chrome och Edge på PC, men får överallt samma fel:
"Det går inte att behandla begäran. Tjänsterna är inte tillgängliga. Försök igen senare. Kontakta oss för ytterligare information om problemet kvarstår.”

Detta brukar vara relativt lätt fixat genom att chatta med kundtjänst om jag inte minns fel.
Det var lite lång kö i chatten, så jag har provat att maila diamant-support.
 

LSH

Medlem
Har du ändrat namn? När jag bokar inom europa ändrar jag inte namn utan använder samma som i min EB-profil. Då kommer EB-nummer in automagiskt. När jag bokar longhaul ändrar jag för att namnet ska motsvara mitt pass (ett extra förnamn före tilltalsnamn). Då läggs inte medlemsnummer in och jag kan precis som du inte lägga till det i efterhand.
 

SimonXYZ

Medlem
Har du ändrat namn? När jag bokar inom europa ändrar jag inte namn utan använder samma som i min EB-profil. Då kommer EB-nummer in automagiskt. När jag bokar longhaul ändrar jag för att namnet ska motsvara mitt pass (ett extra förnamn före tilltalsnamn). Då läggs inte medlemsnummer in och jag kan precis som du inte lägga till det i efterhand.
Nej, jag har inte ändrat namn. Tidigare har EB-nummer kommit in automatiskt på mig, och jag har kunnat lägga in själv på övriga resenärer på bokningen på sas.se (vi är 4 pax på bokningarna). Nu ser jag inget EB-nummer på mig och jag kan inte lägga in på övriga medresenärer heller. Jag har samma problem på 3 olika bokningar.
 

palmen

Moderator
Om du vill undvika diskussion om detta kanske du bara kan förklara varför? Ärlig fråga då jag gärna lär mig ifall jag missat någon perk.
  • Som EBD på sas i ekonomi är det bra för gratis dryck.
  • Vid irrops är det en stor fördel att ha sin status i bokningen.
  • Tillgång tillbättre lounger när du flyger Lufthansa-gruppen i business och är star alliance gold (Senator lounger är generellt bättre än business-lounger)
Finns säkert fler skäl till det, för egen del är det framförallt när shit hit the fan som det är ovärderligt
 
Toppen