Senaste nytt

Lägga in Eurobonus-nummer när man bokar på swiss.com

AABack2ARN

Medlem
Japp. Jag har inte bestämt mig om jag skall orka tjafsa med Swiss. Men det visar att även högklassiga flygbolags kundtjänster väldigt ofta suger. Jag trodde faktiskt lite mer om Swiss än så.
 

Winquman

Medlem
Japp. Jag har inte bestämt mig om jag skall orka tjafsa med Swiss. Men det visar att även högklassiga flygbolags kundtjänster väldigt ofta suger. Jag trodde faktiskt lite mer om Swiss än så.
Om det inte finns någon speciell anledning att lägga in numret redan nu kan de lösa det vid incheckning sedan. Hade samma problem med min flight förra veckan att det inte låg med trots att jag skrivit in vid bokning. Har i och för sig inte kollat om poängen trillat in...
 

AABack2ARN

Medlem
Självklart kan man göra det vid incheckningen men helst vill jag undvika att behöva gå via servicediskar och liknande med tanke på hur många fel de kan göra och sedan måste jag manuellt claima poängen hos SAS. Sånt här skall bara funka...
 

Canadien

Medlem
Swiss gör ju ibland OP-UP innnan online checkin öppnar, och då är det ju bra om de kan se din *G status.

En sak att lära sig av detta verkar iallafall vara att inte vara inloggad på M&M om man inte vill kreditera dit.
 

AABack2ARN

Medlem
I just detta fall är kanske inte op-up att hoppas på då det redan är business. Men i händelse av strul är det så klart bra att ha status inlagd i bokningen.
 

E.K

Medlem
När jag för någon vecka sen bokade på Swiss.com så hade jag inga som helst problem att lägga in bonuskortet, visserligen Aegean.
När man kommer så långt i bokningen att det är dags att välja bonusprogram, i mitt fall Miles & Bonus.
I nästa fällt skriver man in ENBART numret, inget annat.

Sen kommer man till betalning, därefter kommer biljetten på mail som talar om att man är (i mitt fall) A3G

Eftersom jag råkar ha Lufthansa Silver också så köper jag inga biljetter genom att vara inloggad.
Jag går hellre den långa vägen eftersom det i slutändan blir varken hackat eller malet.
 

AABack2ARN

Medlem
Det som var irriterande var att bokningsdialogen inte indikerade något fel på det inmatade Eurobonus-numret men sedan helt ignorerade det (vilket jag kunde bekräfta på swiss.com, checkmytrip och sedan också när jag ringde dem). Nåja, jag TROR att jag fått in numret via lufthansa.com men jag kan inte någonstans se att bokningen fattat att jag har guld men numret syns i alla fall på checkmytrip.
 

E.K

Medlem
Det är i tredje kolumnen det står, 1 Namn, 2 Frequent flyer nummer, 3 Frequent flyer status.
Ovanstående gäller den elektroniska biljetten, inte bokningsbekräftelsen.

Lite udda att Swiss bara skickar en bokningsbekräftelse och den elektroniska måste man själv ladda ned!!
Länken finns ju visserligen i bokningsbekräftelsen, men ändå.
Alla andra bolag jag köpt biljetter av skickar båda i samma veva.
 

AABack2ARN

Medlem
I och med att biljetten till slut blev manuellt utställd av en agent på deras service center (varvid jag fick äran att betala 150kr för att deras system uppenbarligen inte gjort rätt) kan jag inte få fram en elektronisk biljett från websidan utan den kom med mail. Men då hade inte heller agenten lyckats få in EB-numret. :(
 

Jönsson

Medlem
Lånar en gammal tråd.
Vad skriver jag på ”Frequent flier number” på swiss.com för att vara säker på att status registreras korrekt? Räcker det med EB-numret eller måste jag lägga till EBG eller liknande innan siffrorna?
 
Toppen