Senaste nytt

Lägga in annat bonuskort på bonusresa?

jtq

Medlem
Hej

Om jag t.ex har köpt en bonusresa med eurobonuspoäng, kan jag då lägga in ett annat fpp på bokningen, t.ex ROP?

Hoppas ni förstår min fråga.
 

jtq

Medlem
Givetvis inga poäng, jag tänkte mer om man har en massa poäng men ingen status i ett program och status men inga poäng i ett annat.
 

joemume

Medlem
Det går säkert på något sätt, men Du får inga poäng...

En drivande faktor kring varför man vill göra detta är ju som sagt att man har status på ett annat bolag... Jag har gjort det ofta med Lufthansa där jag är Senator och det har varit gynnsamt, då Eurobonus Gold är rätt lite värt i Lufthansas ögon...
 

rob74

Medlem
Funkade fint för mig på en bonusresa i Economy med USDM på DCA-YUL nu i maj.
De kunde dock inte köra det som separata FQTV/FQTS utan fick ersätta USDM-numret med mitt EBG. Både United och Air Canada fixade det och så slapp vi betala för incheckat bagage och kunde komma in i loungen.
Efter att ha läst en del om det på Flyer Talk kändes det faktiskt lite som roulette om de skulle gå med på det eller ej. Så jag är glad över att det funkade denna gång.

Lite kul att det efteråt kom ett automatiskt e-mail från SAS om att jag inte kunde tjäna poäng på flygningarna.
 

dino_81

Medlem
Jag har tidigare nyttjat Lufthansas sida både för att checka in online och ändrat bonusprogram men vid två resor jag kommer att genomför i augusti har jag stött på problem.

Den ena är en bonusresa med SAS där jag inte kan lägga in mitt A3G-kort (för att få *AG på boardingkortet) och den andra är en resa där utresan sker med Austrian Airlines och hemresan med SAS. Sistnämnda är bokad via mrjet.se och på något sätt har jag lyckats med konststycket att få in både mitt EB- och A3-nummer på bokningen (vilket även framgår när jag kontrollerar resan via lot.com).

På förstnämnda bonusresa är fälten för FFP "skuggade" och kan inte ändras. På andra resan har jag tagit bort mitt EB-nummer och endast lagt till mitt A3-nummer, men på Austrians sida framgår endast EB. Bägge ändringarna är gjorda via Lufthansa (manage my bookings).

Förvisso i-landsproblem men vore intressant om någon annan här har stött på samma problem?
 
Toppen