Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

palmen

Moderator
Håller helt med. Det skulle nog bli betydligt mer klagomål om de accepterade ner till €1 och sedan alltid tackade nej till de buden...

Det intressanta att se nu blir väl om man någonsin får igenom ett bud på lägstanivån... Men även om man inte får det så kommer vi ju aldrig veta varför - eftersom de inte publicerar vilka bud som lades.
Om "alla" rapporterar på bc så skulle vi snart veta
 
En intressant punkt i villkoren lyder så här:

  • Om din bekräftade uppgradering annulleras av SAS erhåller du en fullständig återbetalning av det belopp/de EuroBonus-poäng du betalade för uppgraderingen inom 7 arbetsdagar. I händelse av nedgradering kommer ingen extra kompensation att utbetalas.


Kan de verkligen friskriva sig från EC261/04?

En till fråga, är de bekräftat vilken bokningsklass man blir uppgraderad till ? Är de saver eller full fare? Det gör ju skillnad på intjäning markant.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
En intressant punkt i villkoren lyder så här:

  • Om din bekräftade uppgradering annulleras av SAS erhåller du en fullständig återbetalning av det belopp/de EuroBonus-poäng du betalade för uppgraderingen inom 7 arbetsdagar. I händelse av nedgradering kommer ingen extra kompensation att utbetalas.


Kan de verkligen friskriva sig från EC261/04?

En till fråga, är de bekräftat vilken bokningsklass man blir uppgraderad till ? Är de saver eller full fare? Det gör ju skillnad på intjäning markant.
Det står samma på interna sajten som det gjorde tidigare för Optiontown, att man får A-klass intra-Europa men där man fick Z i praktiken så vi får vänta och se....
 

gdaily

Medlem
Ja, det är dessa resenärer det är synd om. Jag har ganska stor förståelse för denna grupp som egentligen inte har så mycket val. För min egen del skulle jag faktiskt gärna se ett företagsprogram från SAS där de anställda fick förtur till att köpa uppgraderingar.

Svensson som ska på semester och tyckte det var för dyrt att köpa business direkt har jag dock väldigt lite till övers för.
Ja, det är lustigt, jag har aldrig, och kommer aldrig att göra det heller, åkt på semester långhaul i sämre än någon plusvariant, oftast i business, men i businessen åker man turistklass... :-(
 

Mikey1122

Medlem
Jag chattade med sas nyss om att jag får meddelande om att det inte finns några platser tillgängliga och blev om
Säkerligen en uppstartsbugg, skulle förvåna mig om de inte åtgärdar detta inom kort.
Jag har en bokning CPH-SFO-LAS i slutet av september och där går det inte att uppgradera (We are sorry, we have no space available). Vore konstigt om det inte fanns någon plats kvar.
Är det så att man inte kan uppgradera om det är annat bolag än SAS i bokningen? I så fall kan det ju en tankeställare till nästa gång, eller för andra, att bara boka SAS och sen byta helt vid byte inom tex USA.

Jag blev ombedd att felanmäla det här av chatten och deras SAS internet service bekräftar att det är ett fel. Det går inte att lämna önskemål om upgrade om andra flygbolag ligger I samma bokning. Det ska vara fixat inom de närmaste dagarna.
 
Toppen