Canadien
Medlem
Säkerligen en uppstartsbugg, skulle förvåna mig om de inte åtgärdar detta inom kort.Allt pekar på att det är endast bokningar som är 100% SAS som går att uppgradera. Verkligen synd och en klar försämring mot OT.
Säkerligen en uppstartsbugg, skulle förvåna mig om de inte åtgärdar detta inom kort.Allt pekar på att det är endast bokningar som är 100% SAS som går att uppgradera. Verkligen synd och en klar försämring mot OT.
Om "alla" rapporterar på bc så skulle vi snart vetaHåller helt med. Det skulle nog bli betydligt mer klagomål om de accepterade ner till €1 och sedan alltid tackade nej till de buden...
Det intressanta att se nu blir väl om man någonsin får igenom ett bud på lägstanivån... Men även om man inte får det så kommer vi ju aldrig veta varför - eftersom de inte publicerar vilka bud som lades.
Det står samma på interna sajten som det gjorde tidigare för Optiontown, att man får A-klass intra-Europa men där man fick Z i praktiken så vi får vänta och se....En intressant punkt i villkoren lyder så här:
- Om din bekräftade uppgradering annulleras av SAS erhåller du en fullständig återbetalning av det belopp/de EuroBonus-poäng du betalade för uppgraderingen inom 7 arbetsdagar. I händelse av nedgradering kommer ingen extra kompensation att utbetalas.
Kan de verkligen friskriva sig från EC261/04?
En till fråga, är de bekräftat vilken bokningsklass man blir uppgraderad till ? Är de saver eller full fare? Det gör ju skillnad på intjäning markant.
Ja, det är lustigt, jag har aldrig, och kommer aldrig att göra det heller, åkt på semester långhaul i sämre än någon plusvariant, oftast i business, men i businessen åker man turistklass... :-(Ja, det är dessa resenärer det är synd om. Jag har ganska stor förståelse för denna grupp som egentligen inte har så mycket val. För min egen del skulle jag faktiskt gärna se ett företagsprogram från SAS där de anställda fick förtur till att köpa uppgraderingar.
Svensson som ska på semester och tyckte det var för dyrt att köpa business direkt har jag dock väldigt lite till övers för.
Det här är en nyhetstråd som börjat diskutera innehållet väldigt mycketFörresten, det är två trådar som behandlar samma ämne, dags att låsa denna (eller den andra)
Säkerligen en uppstartsbugg, skulle förvåna mig om de inte åtgärdar detta inom kort.
Jag har en bokning CPH-SFO-LAS i slutet av september och där går det inte att uppgradera (We are sorry, we have no space available). Vore konstigt om det inte fanns någon plats kvar.
Är det så att man inte kan uppgradera om det är annat bolag än SAS i bokningen? I så fall kan det ju en tankeställare till nästa gång, eller för andra, att bara boka SAS och sen byta helt vid byte inom tex USA.