Senaste nytt

Lägg ett bud på en uppgradering av din SAS-resa

skoeld

Medlem
Har du kollat inventoryt på Expertflyer? Att SAS inte säljer saver har ju också att göra med om de övrige villkoren uppfylls, såsom saturday night eller om det är minimum stay.

Har inte Expertflyer men är ganska säker på att det fanns business saver på den sträckan förut. Det går att boka business saver om jag förskjuter resan en vecka (dvs, lika lång resa och samma veckodagar men andra datum).
 

DanielKif

Medlem
Själv tycker jag det är löjligt med en budgivning med lägsta och högsta nivå.
Det borde vara upp till budgivaren att välja priset som man vill buda.
 

RickardG

Medlem
"We are sorry, we have no space available"..Jaha där sprack det.. ingen information alls utöver det, om det nu är fullt så kan väl den informationen stå? inte heller om endast delsträckor kan uppgraderas, har flera kommande bokningar från FLL-EWR-ARN där United flyger första delen, men ska det verkligen spela någon roll, isf kan det framgå att endast SAS sträckan är uppgraderingsbar

Jag har en bokning CPH-SFO-LAS i slutet av september och där går det inte att uppgradera (We are sorry, we have no space available). Vore konstigt om det inte fanns någon plats kvar.
Är det så att man inte kan uppgradera om det är annat bolag än SAS i bokningen? I så fall kan det ju en tankeställare till nästa gång, eller för andra, att bara boka SAS och sen byta helt vid byte inom tex USA.

Allt pekar på att det är endast bokningar som är 100% SAS som går att uppgradera. Verkligen synd och en klar försämring mot OT.
 

mha321

Medlem
Att sätta maxnivån är löjligt men att sätta lägstanivån är vanligt i auktionbranschen väl?
Ja, det brukar väl finnas ett ingångspris. Om inget bud kommer in på minst det priset, så säljs inte varan (åtminstone inte vid detta tillfälle). Alla produkter har väl inte nödvändigtvis ett minimipris på det sättet, men det är nog inte ovanligt. (Säger jag som total amatör på auktionsbranchen, med mycket liten personlig erfarenhet, men den lilla jag har säger det iaf..)

I princip kunde ju SAS tillåtit bud under det men samtidigt sagt "fast vi accepterar inte budet om ni lägger under det här". Då tycker jag det är bättre som de har gjort :)
 

mha321

Medlem
Men vad är poängen att ge ett bud som inte kommer att vinna?
Jag tycker att det är schysst att publicera lägstanivån om de inte skulle acceptera ett bud under en viss nivå.
Håller helt med. Det skulle nog bli betydligt mer klagomål om de accepterade ner till €1 och sedan alltid tackade nej till de buden...

Det intressanta att se nu blir väl om man någonsin får igenom ett bud på lägstanivån... Men även om man inte får det så kommer vi ju aldrig veta varför - eftersom de inte publicerar vilka bud som lades.
 
Toppen