Senaste nytt

Kvinna öppnade dörr på SAS-flyg – 161 passagerare strandade

Ytterst sällan men ibland kan den "Ryska chartermetoden" vara användbar, dvs. besättningar på Ryska charterflyg har knogjärn med sig och tränas i att knocka stökiga passagerare. Tror dock inte detta sker på reguljärflyg utan på Ryska "Jonny med Linne" flighter till Thailand.

Du har nog inte flugit tillräckligt för att ha sett vad vad de s.k. affärsresenärer kan ställa till med.
 

samet

Medlem
Fast om terrorist dåd och dyl räknas som extraordinärt så undrar jag om detta ligger under "carrier normal operation"?

Jag har också svårt att tolka det som något annat än extraordinärt. Så någon EU261 blir det nog inte tal om.

Men hotell/mat, personal och reparation lär nog kosta ordentligt ändå. Kan bara hoppas att man driver det mot henne. Sådant folk skall aldrig mer få sätta sin fot på ett plan.
 

Hachans

Medlem
Med hennes version lär hon ha suttit på rad 10/25 plats B eller C.
Hur är det med att dessa rader räknas som nödutgång? Är ju de facto raden bakom men den används väl vid utrymning?

Det är konstigt hur en person som enligt sig själv blir paragrafryttare pga sin funktionsvariant inte förstår att det absolut viktigaste ombord på flygplan är att lyda besättningens order. Det är liksom generalregel 1.
 

ekf

Medlem
Med hennes version lär hon ha suttit på rad 10/25 plats B eller C.
Hur är det med att dessa rader räknas som nödutgång? Är ju de facto raden bakom men den används väl vid utrymning?
Vet inte hur det är på 321, men jag har fått ”emergency exit briefing” på motsvarande rad med grisen (737-600), så det tyder väl lite på att hon i så fall har fel...
 
Toppen