Senaste nytt

Kvarglömd jacka FCT, hjälp!

danielhog

Medlem
Hej!

Är det någon som vet rutinen för kvarglömt gods i FCT eller kanske ska besöka FCT närmsta tiden?


Förra tisdagen besökte jag FCT. På flyget till Stockholm kom pursern ut med en lapp (någon form av telefax). Där det ungefär stod ”Hälsa Mr danielhog på säte X att vi har hittat hans jacka. Gå till lost and found på Arlanda så hjälper dom till med detaljerna.” Pursern sa att jag bara behöver registrera min adress så skickas jackan hem kostnadsfritt. Wow vilken service, tänkte jag.

På Arlanda kl 00.05 har såklart hittegods stängt och ankomstservice skrattar lite med att dom inte har det minsta att göra med saker glömda i Tyskland, vilket jag såklart förstår.

Jag kastade mig på mailen till Lufthansa och har fortfarande inte fått svar, en vecka senare. Någon som har tips på bättre mailadress?

Jag har nu dagligen i över en veckas tid försökt ringa alla mjöliga instanser. Jag har ringt lufthansas förstaklass linje och hamnar i Kapstaden. Jag har pratat med lost and found på Arlanda. Jag har pratat och mailat med lost and found på frankfurts flygplats, även skapat en automatiskt bevakning där. Jag har pratat med Lufthansa i Sverige. Ingen kan rutinerna hos FCT och framförallt låter ingen mig prata med FCT direkt eller ge mig någon form av mailadress.

Min teori är att jackan är kvar i FCT med en lapp med mitt namn på och de undrar varför jag inte hör av mig. Allt annat känns orimligt och varför lämnar de inte bara jackan till lost and found? För att jag ska slippa bekosta frakt från Frankfurt?

Det känns väldigt märkligt att de har en jacka det vet är min, men jag kan inte få den.

Råd? Någon som ska förbi FCT och kan fråga personalen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen