Senaste nytt

Kvalificerade segment med Thai Airways i EuroBonus

aikputte

Medlem
Frågan är ju om den automatiska krediteringen kommer att funka, mitt stalltips är att du kommer att bli tvungen att retroregistrera.... Se alltid till att namnet på biljetten överensstämmer med namnet på bonuskortet...

Mvh
/NotRyan

Jag har tänkt på det också så jag kommer spara boardingkorten tills jag kommer hem.
Det är lika bra att ändra det, jag har bara flugit inrikes med SAS så det har aldrig varit något problem men jag får skicka ett brev till SAS så dom ändrar det.
 

johhenrik

Medlem
Men varför har du alla namn i bokningen? Jag har aldrig haft mina mellannamn i en bokning vad jag kan minnas och jag har ju flugit ett par ggr kan jag ju lugnt säga...
 
Samma här - kör bara tilltalsnamn och efternamn på i princip alla bokningar.

Finns säkert behandlat i andra trådar men i mitt fall heter jag Per Anders där Anders är tilltalsnamn men vid alla internationella bokningar får jag Per som namn eftersom det står så i passet. Matchar alltså dåligt mot namn på bonuskortet. Är rekommendationen här att försöka byta bonuskortet till Per istället för Anders?
 

johhenrik

Medlem
Jag har aldrig haft det problemet. Jag har två mellannamn och mitt tilltalsnamn är sist i passet. Visst får man någon gång förklara. Har väl hänt en gång eller två att man checkar in och lämnar över pass och de inte hittar mig o man förklarar man heter Henrik. Men jag kanske minns fel och kanske har jag angett mellannamnen om man måste.
 

aikputte

Medlem
Killen i incheckningen på Arlanda registrerade mitt kort och sa att det gick bra, vi får väl se om det gäller hemresan också.
Annars har jag sparat biljetterna så kanske det löser sig senare.
 
Toppen