Senaste nytt

Kvalificerade segment med Thai Airways i EuroBonus

aikputte

Medlem
Jag har gjort 4 flygningar denna kvalificeringsperiod som går ut i juni.
Med nya Eurobonus så får jag Silvernivå efter 10 flygningar.

Nu i februari/mars så har jag två SAS flygningar inrikes och sen i maj ska jag göra två till så det blir 8 flygningar.
Men jag ska även flyga med Thai Arlanda-Phuket, Phuket-Bangkok, Bangkok-Arlanda i februari/mars.

Flygningarna med Thai är bokade via Kilroy Travels så jag är ganska säker att mitt Eurobonus inte är inlagt, men kan jag lägga in det i efterhand (via nätet eller vid incheckning) och räknas det då som 2-3 extra flygningar så att jag kommer upp i 10 flygningar?

Sen vet någon här om jag har rätt till Sixt Guldkort om jag når Silver med det nya Eurobonus också? Sixt har inte svarat på en vecka...
 

agehall

Medlem
För att få en kvalificerande flygning krävs att den görs med SAS, så att du flyger med Thai räknas inte här. Däremot kan du kanske få poäng för flighten.
 

Nystrom

Medlem
Studerar du sedan andra trådar i detta forum så får du tips om hur du seatar dig respektive lägger in FFP-programmet via LOT eller Lufthansa hemsidor!
 

DrKlas

Medlem
Nej, styrs även på bokningsklass.

Okej, tack. Alltid lär man sig något nytt. Men det borde väl även bero på flygbolag? Lufthansa verkar ha gjort någon ändring i höstas så det inte går att välja plats i ekonomi lika enkelt som tidigare.

aikputte: Det är för resor som din Thailandsresa som rätt bokningsklass blir viktigt. Har du otur (vilket jag tror det är stor risk för när du bokat via Kilroy) så har du en biljett i bokningsklass V eller W och då får du inga poäng. Med rätt bokningsklass (t.ex. M) så hade du fått mer än 10000 poäng och EB Silver på en enda resa.
 

NotRyan

Medlem
Med rätt bokningsklass (t.ex. M) så hade du fått mer än 10000 poäng och EB Silver på en enda resa.

Nja, han måste upp i över 20.000 baspoäng för att nå silver... Det är bara segmentkvalificeringskravet (med SK, WF) som sänkts.

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

aikputte

Medlem
Kilroy kunde inte registrera mitt Eurobonus eftersom namnet på bokningen (Bo Jonas Patrik) inte stämmer överens med namnet på mitt kort (bara Patrik).

Thai hänvisade mig till SAS eftersom det är deras bonussystem och SAS kunde inte hitta något passande bokningsnummer från Kilroy som dom kunde sätta in mitt namn på.

Så jag får väl försöka vid incheckningen...
 

NotRyan

Medlem
Kilroy kunde inte registrera mitt Eurobonus eftersom namnet på bokningen (Bo Jonas Patrik) inte stämmer överens med namnet på mitt kort (bara Patrik).

Thai hänvisade mig till SAS eftersom det är deras bonussystem och SAS kunde inte hitta något passande bokningsnummer från Kilroy som dom kunde sätta in mitt namn på.

Så jag får väl försöka vid incheckningen...

Frågan är ju om den automatiska krediteringen kommer att funka, mitt stalltips är att du kommer att bli tvungen att retroregistrera.... Se alltid till att namnet på biljetten överensstämmer med namnet på bonuskortet...

Mvh
/NotRyan
 
Toppen