Kreditkortspyssel

Diskussion i 'Kreditkort' startad av TheHanslin, 22 Augusti 2019.

1. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är gift utan äktenskapsförord, då delas allt hur som haver 50-50 i slutändan, så vi kör Familjen AB där alla inkomster går in i Familjen AB och sen betalar Familjen AB alla räkningar och inköp. För att undvika nötande om "du spenderar för mycket på X" så har vi månadspeng även för oss vuxna som den andre inte har med att göra vad den går till, väskor, kläder, teknik unt so weiter, har fungerat toppen för oss i alla år. Större saker som inköp av möbler, bilar, resor diskuterar vi innan och kommer överens innan Familjen AB gör ett inköp.

ResenärenLars, Maja, Fosca och 6 andra gillar detta.
  2. Sebastian.k

Sebastian.k Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag för över kapital till 2 olika underkonton som jag döpt till Amex sas och mc sas för att hålla koll på inköp löpande och vid månadens slut stämmer jag av e-fakturorna kontra saldo på kontona och betalar.
    Skulle jag ligga framtung på något kreditkort har jag en buffert att ”nalla” ifrån för att undvika räntekostnader.

Håller på att sälja in eurobonus/Amex MR kreditkort konceptet för frugan med extrakort och hoppas på att kunna öka spend tillsammans samt fler eb poäng att resa för.

3. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ... och jag, @Tonton, längtar tills jag och min tjej flyttar ihop för vi ska ha gemensam ekonomi. Fler poäng... men det kanske skall nämnas att jag främst ser fram emot det för att jag är våldsamt kär. ;)

andreash, samet, Maja och 8 andra gillar detta.
  4. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bästa av 2 världar. Kärlek och poäng!

Grattis!

Lagerman, Ludvig Skalme, Johans00 och 1 annan gillar detta.
  5. Thornado

Thornado Medlem

Någon kanske snart får starta tråden "Vilka guldsmedar tar Amex vid köp av förlovningsringar?". :)

andreash, TheHanslin och GOTBound gillar detta.
  6. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, låt @FilipJ lära sig krypa först, sen gå... :)

igelkotten gillar detta.
  7. Tonton

Tonton Medlem

Tro mig - jag spenderar nog som för två personer ändå - samt reser för halva priset mot vad det kostar för par. Win-win ;)

Mao är jag nöjd som det är just nu - men ska jag vara ärlig så kommer det nog ändras när (om) jag hittar min framtida partner :p

FilipJ gillar detta.
  8. FilipJ

FilipJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gillar dock idéen @Thornado har. Det är inte så långt bort tills den utgiften skall realiseras. Vill ju inte att hon skall behöva leva sin 30-årsdag som ogift!

MrDollar och Thornado gillar detta.
  9. Passa på och res för två kan lätt bli fler och då är det dyrare att resa oavsett klass...

10. Gargamel

Gargamel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske är dags att sätta upp en dejting del på forumet "Lagom rund poängjägare söker likasinnad som är redo för ett point sharing konto (no kids, har inte nog med poäng)"

Last edited: 22 Augusti 2019
    Flood, Jönsson, MrDollar och 5 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!