Senaste nytt

Kreditkort till EuroBonus om man bor utomlands?

minatoku

Medlem
Det blev till sist ANAs AMEX som ger liknande ¥100 = 1 poäng = 1 ANA mile, har fungerat väldigt bra hittills.
Bra telefonsupport på engelska (så jag slipper skämma ut mig på japanska) och ser lite "finare" ut än mitt gamla Lumine kort också :)
 

Dr. Miles

Expert
Det blev till sist ANAs AMEX som ger liknande ¥100 = 1 poäng = 1 ANA mile, har fungerat väldigt bra hittills.
Bra telefonsupport på engelska (så jag slipper skämma ut mig på japanska) och ser lite "finare" ut än mitt gamla Lumine kort också :)

Hoppas att du handlar mycket eller flyger mycket. ANA Mileage Club(AMC) miles gäller endast 36 månader från intjäningsdatum.
Om du är AMC Diamond gäller miles så länge du är AMC Diamond + 36 månader efter du har förlorat AMD Diamond status.
 

minatoku

Medlem
Jo, men (vad jag förstår) så sitter poängen på mitt AMEX konto och jag kan själv välja när jag överför dem till ANA. Men visst, jag tror inte att jag flyger tillräckligt för att det ska löna sig egentligen ändå.
 

m10

Medlem
Poänggenerarade kreditkort i Japan?

Long shot: Är det måhända någon forumläsare som har tips på ett (bra) japanskt kreditkort kopplat till fördelaktigt FFP, alternativt något annat poänggenererande med flexibel överföring till många FFP?

Då min bank (Citibank) av för mig oklar anledning inte utfärdar kreditkort för tillfället så behöver jag kolla på alternativ. Vill minnas att Delta har någon co-op där kortet ska ge fördelar motsvarande guld inom Skyteam. Just den alliansen är dock ointressant för mig.

Förslag? Varningar?
 

Dr. Miles

Expert
Jag kan inte använda sökfunktion från Opera Mini på mobilen men det finns Delta Skymiles Amex kort i Japan som ger Skyteam status direkt.

Annars mina rekommendation är kreditkort som är kopplat till följande flygbonusprogram:

United Mileage Plus
American Airlines AAdvantage

Om du har ANA Mileage Club Platinum eller Diamond status, ansök gärna ANA Super Flyers Card.
(kreditkorthavare får Star Alliance Gold status och det går att förnya statusen utan att kvalificera sig till ANA Mileage Club Platinum/Diamond)
 

Dr. Miles

Expert
Long shot: Är det måhända någon forumläsare som har tips på ett (bra) japanskt kreditkort kopplat till fördelaktigt FFP, alternativt något annat poänggenererande med flexibel överföring till många FFP?

United MileagePlud affiliated kreditkort är ett bra alternativ.
MUFG kör sign up kampanj just nu.

MileagePlus MUFGカード | クレジットカード(MasterCard・Visa・JCB)なら三菱UFJニコス
  • 1 mile per 100 JPY för köp inom Japan
  • 5.000 miles vid ansökning, ytterligare 2.000 miles när man har handlat 200.000 JPY inom 4 månader från ansökan.
  • Årsavgift: 5.000 JPY (gratis första året om man ansöker senast 2014-APR-30)

MileagePlus MUFGカード ゴールドプレステージ Visa | クレジットカード(MasterCard・Visa・JCB)なら三菱UFJニコス
  • 1 mile per 100 JPY för köp inom Japan
  • 1,5 mile per 100 JPY för köp utanför Japan
  • Årsavgift: 15.000 JPY
  • 10.000 miles vid ansökning, ytterligare 5.000 miles när man har handlat 500.000 JPY inom 4 månader från ansökan.

Det går också att betala räkningar på 7-Eleven (i Japan alltså) med 7-Elevens nanaco card och det går att ladda nanaco card med kreditkort. Ett bra sätt att tjäna extra miles. :)
 
Toppen