Senaste nytt

Kreditkort med ”Tvillingkort”

Highbury

Medlem
Jo

Såg det, det är väl den ”roligaste” hittils, även om den inte gav någon statusförbättring att tala om... :)

Det är väl helt ok poänintjäning på 20p/100 kr på vanliga köp rakt av gentemot NC Mastercard som är mer differentierade 10p/20p/30p beroende på vad du köper. Sedan får du ju status med NC vilket du inte verkar få med Scandic..
 

A87

Medlem
Har du apple eller android? Eller curve? Låt den andra personen ha samma kort i mobilen eller kopplat till curve. Eller både och? Så slipper du tänka på extrakort?
 

mha321

Medlem
Fast får man det? Även om något går skulle jag nog fundera innan jag bryter mot avtalsvillkoren, vilket det väl handlar om här antar jag. Eller?
Det får man normalt inte. nej. Står tydligt i t.ex. SEB-kort-villkoren att kortet är personligt och inte får användas av andra, och om man laddar in det i en mobil så måste man ha kontroll på den mobilen.

Kan man göra det? Japp. Men det strider mot villkoren. Så länge allt "går bra" så är det säkert inga problem, men om något skulle inträffa så står man betydligt svagare om man medvetet har brutit mot villkoren.
 

A87

Medlem
Fast får man det? Även om något går skulle jag nog fundera innan jag bryter mot avtalsvillkoren, vilket det väl handlar om här antar jag. Eller?
Som @mha321 skriver så får man inte det enligt villkoren. Det handlar om reklamationsrätt etc.

Frågan är hur det är med att låna ut curve?
 

Attachments

  • Screenshot_20201229_185629_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20201229_185629_com.google.android.apps.docs.jpg
    85,2 KB · Visningar: 74

palmen

Moderator
Som @mha321 skriver så får man inte det enligt villkoren. Det handlar om reklamationsrätt etc.

Frågan är hur det är med att låna ut curve?
Då lånar du ju indirekt ut kortet som ligger under Curve.
Vill folk göra detta och riskera att få sina kort och konton spärrade är det upp till var och en, men det är inget som vi ska tipsa varandra om på forumet att uppenbart bryta mot terms & conditions. Är ju enklare att bara skaffa varsitt kort att använda så blir det inga tråkigheter.

Det du markerat i din bild skriver ju klart och tydligt att man inte får låta någon annan använda kortet. Om du då lånar ut ditt Curve med aktuellt kort valt så kan någon använda det underliggande kortet.
Hoppas nu att ingen tyckt att detta varit en bra idé baserat på att folk postat det här. Vill man hålla på med fuffens så är det upp till var och en, men sprid det inte på forumet som råd eller tips till andra.

/Moderator
 
Toppen