Senaste nytt

Kreditering av Tier Points och brytdatum?

nissefalk

Medlem
Om du har möjlighet att göra 4 flygningar med BA ganska omgående så skulle jag ringa dom och be att får någon extra vecka på mig för att få ihop de sista flygen, jag gjorde det en gång när jag hade en retur flygning som var en vecka efter att mitt kvalificerings år gick ut och de fixade 2 veckors grace som gjorde att mitt retur flyg räknades in på innevarande år.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

Homer

Medlem
Om du har möjlighet att göra 4 flygningar med BA ganska omgående så skulle jag ringa dom och be att får någon extra vecka på mig för att få ihop de sista flygen, jag gjorde det en gång när jag hade en retur flygning som var en vecka efter att mitt kvalificerings år gick ut och de fixade 2 veckors grace som gjorde att mitt retur flyg räknades in på innevarande år.

Det är med 100% säkerhet max 2 veckor man får, så för sent för det...
 

CJR

Medlem
Det är för sent att nå silver nu då brytdatumet var 9:e Dec 2019. Mitt nuvarande bronze löper ut sista Jan 2020 och flygen i First sker i mitten på Feb (taskig tajming : ( ) Ska räkna på om det är värt att flyga ihop till bronze innan First-flygen. Fattas bara 20 TP och två st BA/Iberia-flyg.
 

palmen

Moderator
Det är för sent att nå silver nu då brytdatumet var 9:e Dec 2019. Mitt nuvarande bronze löper ut sista Jan 2020 och flygen i First sker i mitten på Feb (taskig tajming : ( ) Ska räkna på om det är värt att flyga ihop till bronze innan First-flygen. Fattas bara 20 TP och två st BA/Iberia-flyg.
Inte för att jag tror att det hjälper, men släng iväg ett mail och fråga om du kan få silver ändå, då du tänkt lägga mer bokningar till British Airways framöver. Bara förklara att du flög ihop 600TP men missade detaljen om att göra 4 flighter med British Airways också. Mig veterligen har du väl relevant status inom Star Alliance för "matchning". Med tanke på att du har en First bokad så borde de kunna se dig som en bra kund framöver, och större under har nog skett.

Worst case scenario får du ett nej, men då är det status quo mot nu i vilket fall, best case scenario gör de ett undantag.
 
Toppen