Senaste nytt

Kreditering av Tier Points och brytdatum?

CJR

Medlem
Hej,

Har avverkat några flyg inom OneWorld som krediterats mitt konto på British Airways. 600 Tier Points ska ge silver-status och jag tycker att nedan gulmarkerade poster borde räcka, men ligger ännu på bronze. Är det Posted-datum som avgör och inte när resan skedde? Känns då som jag blivit snuvad på 280 Tier Points!

upload_2019-12-26_10-56-23.png

upload_2019-12-26_10-53-40.png
 

Attachments

  • upload_2019-12-26_10-50-12.png
    upload_2019-12-26_10-50-12.png
    133,7 KB · Visningar: 241

Homer

Medlem
Du måste även ha 4 segment med BA (eller Iberia) har du det?



How to get to each tier:

Silver:
  • Fly with us at least four times and earn 600 Tier Points


BA flights are:
  • flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer
  • codeshare flights on other carriers with a BA flight number
  • flights operated by Iberia, including franchises*, with an IB flight number
*Iberia, Iberia Express och Air Nostrum, men däremot inte Vueling med Iberia flightnummer

About Tier Points | Executive Club | British Airways
 
Last edited:

CJR

Medlem
Jag har inget segment operated by British Airways eller Iberia detta intjäningsår. Flighterna med Finnair och Qatar har flight number som börjar på AY och QR. Ingen med BA. Med den logiken borde jag ju inte ha fått några Tier Points alls?
 

Senator

Moderator
Jag har inget segment operated by British Airways eller Iberia detta intjäningsår. Flighterna med Finnair och Qatar har flight number som börjar på AY och QR. Ingen med BA. Med den logiken borde jag ju inte ha fått några Tier Points alls?

Du får Tier Points men för att få status måste du flyga minimum 4 segment med antingen British Airways eller Iberia. Det går inte att flyga ihop status enbart vid att flyga med andra bolag.

Tyvärr framgår detta ganska tydligt (IMHO) både i appen och på hemsidan. En billig ARN-LHR-MAN-LHR-ARN räcker.
 
  • Gilla
Reactions: CJR

CJR

Medlem
OK, så om jag förstår rätt hade tex 4 st billiga flighter med BA under samma intjäningsår som mina fligher ovan lett till att Tier Pointen sammantaget resulterat i status?
 

CJR

Medlem
Tack för snabba svar! Det blir en del flyg med BA i vinter. Bla First : ) Kanske ska nå Gold under året. Får se.
 

AABack2ARN

Medlem
Får man inte en viss bonus om man har status? I så fall kan det vara värt att få till 4 snabba flyg som ger dig rätt status så att du får extra poängen när du flyger First med dem?

Är inte medlem i deras bonusprogram så jag vet inte riktigt alla detaljer. Så fungerar det hos American (där man förvisso inte behöver 4 AA-segment men får extra miles beroende på status).
 
Toppen