Senaste nytt

Kreditering av Amex mm

  • Thread starter Deleted member 30163
  • Startdatum

Canadien

Medlem
En sak som inte fungerar med Amex är ju deras vouchers, de går inte längre att använda för att boka longhaul så det är ju en försämring. Ingen vet när/om de kommer fungera igen. Men i övrigt så fungerar ju mina Amex precis som förut, har Elite och Premium.
 
Det beror väl lite på vad man menar är "Amex erbjudande". Man får ju, som många påpekat, fortfarande vouchers, de är fortfarande giltiga (med samma giltighetstid som vanligt). Man har fortfarande sitt Priority Pass, guldstatus på hotellkedjor mm. Man tjänar fortfarande samma poäng som alltid. Reseförsäkringen gäller som vanligt. Etc.

Sen att man har mindre möjligheter (tillfälligt, förhoppningsvis) att nyttja förmånerna när resor är kraftigt begränsade, hotell är stängda mm... är det verkligen något man kan beskylla Amex för? I min mening känns det ungefär som att säga att kreditkortet blev sämre för att man blev arbetslös och inte kan handla lika mycket på det... tror man att man långsiktigt inte kommer ha nytta av förmånerna, så kanske det är läge att titta på ett cashback-kort istället.
 
En sak som inte fungerar med Amex är ju deras vouchers, de går inte längre att använda för att boka longhaul så det är ju en försämring. Ingen vet när/om de kommer fungera igen. Men i övrigt så fungerar ju mina Amex precis som förut, har Elite och Premium.
Gör de inte? Jag gjorde en provbokning till Boston och då applicerades vouchern. Tryckte dock inte igenom till betalning , blir det fel sen menar du?
 

Sir Lemon

Medlem
Jag behåller i alla fall mina kort - och poängintjäningen och vouchers är de viktigaste fördelarna för mig.

Håller väl med om att det - förvisso av rimliga skäl - har skett försämringar på grund av pandemin. Samtliga lounger som American Express har är ju t ex stängda. Förvisso är det knappt några som reser - eller bör resa - men stängda lounger drabbar ju alltid någon. Och betalar man över 6 000 kr för ett kort primärt för det, så är det ju såklart trist.

Jag hoppas i alla fall att AmEx fortsätter att vara ett starkt bolag, så jag tänker inte klaga på avgifterna. Man får väl bara försöka använda det lite oftare i närområdet framöver, så att inte hela samhället går i konkurs. :)
 

Attachments

  • C0251A88-87BF-4061-AE7B-8111900885B6.jpeg
    C0251A88-87BF-4061-AE7B-8111900885B6.jpeg
    67,7 KB · Visningar: 209

samet

Medlem
Pontus är öppet som vanligt. Dock är loungedelen stängd och man får istället sitta i restaurangen. I Torsdags var vi fyra "loungegäster" på eftermiddagen 13-16.

Lena var ledig med Mario skötte ruljansen galant. Så visst finns det förmåner kvar för oss som reser via ARN... ;)
 

Bankiren

Medlem

Pontus är öppet som vanligt. Dock är loungedelen stängd och man får istället sitta i restaurangen. I Torsdags var vi fyra "loungegäster" på eftermiddagen 13-16.

Lena var ledig med Mario skötte ruljansen galant. Så visst finns det förmåner kvar för oss som reser via ARN... ;)

Japp, Pontus är öppet som vanligt. Det känner jag till sedan min hemfärd från Miami. :) Dock är inte det en av American Express egna lounger, den drivs väl i privat regi men ”köps” in av dem?
 

samet

Medlem
Japp, Pontus är öppet som vanligt. Det känner jag till sedan min hemfärd från Miami. :) Dock är inte det en av American Express egna lounger, den drivs väl i privat regi men ”köps” in av dem?

Vem som driver är i detta fallet inte så intressant utan att förmånen kvarstår och fungerar som vanligt. Därtill en av de bättre förmånerna med Amex för oss som reser via ARN.
 

Bankiren

Medlem
Vem som driver är i detta fallet inte så intressant utan att förmånen kvarstår och fungerar som vanligt. Därtill en av de bättre förmånerna med Amex för oss som reser via ARN.

Håller med dig om att det är en uppskattad lounge för alla som flyger via ARN.

Det jag menade i mitt ursprungliga meddelande var att alla lounger som American Express driver är stängda, vilket är korrekt. Utöver detta är Pontus öppet, och även en del Priority Pass-lounger. :)
 

palmen

Moderator
En sak som inte fungerar med Amex är ju deras vouchers, de går inte längre att använda för att boka longhaul så det är ju en försämring. Ingen vet när/om de kommer fungera igen. Men i övrigt så fungerar ju mina Amex precis som förut, har Elite och Premium.

Gör de inte? Jag gjorde en provbokning till Boston och då applicerades vouchern. Tryckte dock inte igenom till betalning , blir det fel sen menar du?

SAS longhaul går bra att boka med vouchern, men inte star alliance. Detta är ju förhoppningsvis temporärt nu, finns inget i dagsläget som tyder på att det kommer att försvinna. Tas den möjligheten bort permanent så kommer de behöva ändra priset på korten.
 
Toppen