Krav på munskydd ombord på flyg?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av M.K, 2 December 2021.

1. marbe166

marbe166 Medlem

2. mha321

mha321 Medlem

Krav kommer de fortsätta ha. Däremot ska de läggs sig i något otyskt läge där de inte kommer insistera på det för passagerare som vägrar lyssna på utrop eller läsa information.

NyfikenGrau, 011430121 och GOTBound gillar detta.
  3. Fredde_G

Fredde_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta skedde alltså på Lufthansa. Det var helt lugnt att flyga utan munskydd.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Turken tog bort kravet på munblöja på inrikesflyg igår. Väldigt oklara regler om internationella flygningar, men på deras egen hemsida står det att destinationslandets krav på munskydd avgör. Om man tolkar det rätt så bör det vara lugnt att skippa munskyddet på flygningar till Sverige.
    Återkopplar i början av nästa vecka när det är dags att flyga hem.

KED gillar detta.
  5. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Cabin crew hade alltså mask men sa inte till någon?!

6. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TAP har fortfarande krav på mask.. undrar när det kommer lättas på..

toer00 gillar detta.
  7. Lufthansa klagar på att Tyskland behåller kravet för att de ser det som omöjligt att hålla efter i praktiken då så många struntar i det.

Anton Clausén och GOTBound gillar detta.
  8. Fredde_G

Fredde_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer. Man frågade om jag ville ha en mask när jag bordade, tackade nej. Ville testa, det var bara jag som satt utan. Inte ett ljud om att ta på mask och då satt jag ändå längst fram och pratade med dem både under start och landning.

EBGGOT gillar detta.
  9. tidyverse

tidyverse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Munskydd på gatorna utomhus (till stor del). Munskydd i taxin till flygplatsen. Munskydd på flygplatsen. Dock: vid ombordstigning möttes jag av kabinpersonal utan munskydd - vilken lättnad!

Air France, MEX-CDG, i söndags.

I högtalarna utropades att munskydd inte längre var ett krav på denna flygning och att alla skulle respektera allas val.

På det sista benet, CDG-ARN, var det maskfritt precis som på hela CDG, där "ingen" bär mask längre.

LarsCph gillar detta.
  10. Uddevallare

Uddevallare Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög Austrian från Göteborg till Wien, inget krav på munskydd. Flög sedan Wien till Bangkok, krav på munskydd, verkade som alla följde reglerna, dock så verkade inte alla ha PPF2 skydd.

I Thailand är det krav på munskydd utomhus och publika platser.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!