Kraftigt försämrat bonusresa vid inställd flight trots bonusplatser tillgängliga???

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FredLind, 16 Juli 2013.

  1. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Vad är det som egentligen är dåligt hanterat? SAS har ju fixat det. Det dåliga i sammanhanget är väl ett IT-system som inte är av denna värld. Eller är det bara roligt att skriva att det är Ryanairmetoder?
     
    1 person likes this.
  2. Homer

    Homer Medlem

    Att de inte omdelbart bokade om honom till ett annat flyg utan att tramsa om att det
    måste finnas bonusplatser.

    I din sinnesvärld kan tydligen ingenting SAS gör vara fel :rolleyes:
     
  3. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    @Homer, för det första, jag trodde att detta forumet var fritt från personliga påhopp?! För det andra, vad vet du om mig?

    Självklart kan SAS göra fel, och det har blivit mer frekvent på senare tid. Här tolkar jag problemet som dålig IT. Visst, hen fick ringa till SAS för att fixa det, men det blev ju fixat.
     
  4. Homer

    Homer Medlem

    Det var du som började

    Att du ständigt och jämt försvarar SAS alla fel och brister oavsett hur galet det är


    "Problemet" var att de insisterade på att det skulle finnas bonusplatser för att kunna boka om.
    Om viljan funnits hade de kunnat boka om biljetterna i en annan klass.
     
  5. flierman

    flierman Medlem

    Ort:
    OSD
    Land:
    Sverige Sverige
    Det låter långsökt, beror det inte på vilka omständigheter som orsakat inställningen och hur lång tid i förväg SAS informerat dig som styr vad flygbolaget ska göra eller inte göra enligt EU regulationerna http://www.sas.se/upload/Sweden/Helpandcontact/795020_01M_SE.pdf

    Där står att flygbolaget ska erbjuda:

    2) ombokning till likvärdig transport
    "Erbjuds till slutlig ort vid tidigast möjliga tillfälle eller vid ett senare datum som passar dig beroende på platstillgång."

    Platstillgång är då baserat på den biljettyp du köpt så det är inte rimligt att de ska boka in dig i en högre klass än vad du betalat för, sen kan ju viljan finns men det är ju ingenting som de vad jag förstår måste göra eller har jag förstått det fel?
     
    Last edited: 19 Juli 2013
  6. Det håller jag inte med. Jag håller med att inte boka om någon till högre kabinklass men inom samma kabinklass bör det inte vara något problem för flygbolaget att fixa. Det är flygbolaget som har ändrat tidtabell, inte resenären.
     
    1 person likes this.
  7. Jaws

    Jaws Medlem

    Ort:
    Norrland
    Land:
    Sverige Sverige
    Som dr. Miles skriver bör man direkt få plats inom samma kabinklass. Men finns inte detta bör man vara generös att boka en opup, det ger ett ton av goodwill. Detta är betydligt lättare än bråk och badwill
    Det torde vara lättare att söka behålla resenärer än att hitta nya...

    Tom SAS borde veta tt behålla en resenär kostar en tiondel av att hitta en ny resenär...
    Detta verkar gälla de flesta frågor/problem som SAS måste ta itu med.

    Som en etablerad företagare måste du ha värdegrunder som bas för din verksamhet. Från dessa är det lättare att fatta korrekta beslut i hela din organisation. Man måste hindra räknenissarna i sina räknefrossor från att få organisationen bli osäker på hur beslut kan fattas!

    Ekonomi är viktigt men din organisation måste gå itakt
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×