Senaste nytt

Krävs förskottsbetalning för alla rum på Park Inn Frankfurt Airport?

agehall

Medlem
Då måste han rest mellan tidzonerna. Det är normalt bara 365 nätter på ett år!

Inte helt ovanligt att man bokar en vecka på ett hotell. När man sedan måste göra en utflykt en natt, så strular man inte med att boka om utan bokar bara ett nytt hotell den natten. Vips får man två nätter på en natt.
 
Inte helt ovanligt att man bokar en vecka på ett hotell. När man sedan måste göra en utflykt en natt, så strular man inte med att boka om utan bokar bara ett nytt hotell den natten. Vips får man två nätter på en natt.

jepp..för några år sedan (2004) bodde jag på ett hotel vid Schiphol i två år. Var alltså inbokad på samma rum i 2år. Men undertiden reste jag ungefär likamycket som nu så blir säkerligen 500nätter på ett år då :)
 

rob74

Medlem
Det handlar kanske inte alltid om att man vill sätta in sitt kort eller inte.
Personligen har jag alltid 200usd med mig i plånboken som jag lägger vid garanti på hotel i stället för mitt kreditkort. Har åkt på så många blåsningar att de drar 1-2veckor efter utcheckning där de påstår jag rökt på rummet, tagit handdukar etcetcetcetc.

Sheraton och Radisson är ABSOLUT värst på detta. och Radisson reserverar ju beloppet på kortet i upp till 4veckor ibland. Hysteriskt.

Kan förövrigt säga att jag förra året hade 292 nätter på hotel... och av det är det kanske 150-175 in och utcheckningar.

Oj! Har själv aldrig varit med om att det dragits något extra i efterhand. Men då har jag iofs inte i närheten av så många nätter per år som du.
Det där med reservation som ligger kvar länge var jag med om för många år sedan då jag var 4 dagar på bröllop i Skåne. Bodde 2 nätter på Radisson i Malmö samt därefter 2 nätter i Köpenhamn. Jag studerade fortfarande då och gissa om mitt Visakort var oanvändbart där ett tag... Snacka om att jag hajade till när jag inte hade pengar kvar att använda på kontot. Sedan skaffade jag kreditkort så snart jag var klar med studierna och fått jobb och har inte haft bekymmer med sådant sedan dess.
 
Last edited:
Oj! Har själv aldrig varit med om att det dragits något extra i efterhand. Men då har jag iofs inte i närheten av så många nätter per år som du.
Det där med reservation som ligger kvar länge var jag med om för många år sedan då jag var 4 dagar på bröllop i Skåne. Bodde 2 nätter på Radisson i Malmö samt därefter 2 nätter i Köpenhamn. Jag studerade fortfarande då och gissa om mitt Visakort var oanvändbart där ett tag... Snacka om att jag hajade till när jag inte hade pengar kvar att använda på kontot. Sedan skaffade jag kreditkort så snart jag var klar med studierna och fått jobb och har inte haft bekymmer med sådant sedan dess.

Har hört liknande historier när folks hela semesterkassa har reserverats vid incheckning.
Som du säger är ju kreditkort det absolut bästa att ha. Dock har (jag) lite sämre koll på vad jag använder kreditkortet till.
Ett tag använde jag ett dedikerat kort för incheckning på hotel så den räkningen skulle vara 0 varje månad. lustigt nog var den nog aldrig noll. för det var alltid något som hotelen bestämde sig för att efter debitera.
Tror det "stora" problemet ligger i att jag sover ofta på Crew rate. alltså tjänar inte hotelen speciellt mycket på mig och gör sina försök att få lite mer pengar.
 

rob74

Medlem
Har hört liknande historier när folks hela semesterkassa har reserverats vid incheckning.
Som du säger är ju kreditkort det absolut bästa att ha. Dock har (jag) lite sämre koll på vad jag använder kreditkortet till.
Ett tag använde jag ett dedikerat kort för incheckning på hotel så den räkningen skulle vara 0 varje månad. lustigt nog var den nog aldrig noll. för det var alltid något som hotelen bestämde sig för att efter debitera.
Tror det "stora" problemet ligger i att jag sover ofta på Crew rate. alltså tjänar inte hotelen speciellt mycket på mig och gör sina försök att få lite mer pengar.

Ja, gissa om jag blev paff då ca 8.000 kr var borta från kontot. Hotellen kostade ca 1.000 kr/natt och då skulle jag ha 4.000 kvar på kontot. Men efter att ha checkat ut i Malmö, så hade ju det faktiska beloppet för övernattningen dragits + att reservationen låg kvar och att samma hände i Köpenhamn.

Crew rate eller ej, så är det ju skitdåligt av hotellen att pyssla med sådana snikenheter om det sker medvetet som i ditt fall.
 

mry

Medlem
Fick mer svar idag, men de verkar ha svårt att reda ut detta och ber mig ringa ett bokningsnummer i USA... :eek:

Tror det beror på att han som svarade sitter i USA eller så kanske, ibland får man ju svar av amerikanare när man skriver till dem och ibland på svenska (skriv på svenska så svarar de på svenska för övrigt). Bokar man på engelska står det "Book now - subject to payment" vad nu det betyder...
 

rob74

Medlem
Tror det beror på att han som svarade sitter i USA eller så kanske, ibland får man ju svar av amerikanare när man skriver till dem och ibland på svenska (skriv på svenska så svarar de på svenska för övrigt). Bokar man på engelska står det "Book now - subject to payment" vad nu det betyder...

Jag skickade exakt samma mail på engelska som jag skickade till hotellet, så då hamnade det säkert i USA...
"Subject to payment" är ju att det går direkt till betalning. Fast nu är det väl snart ny period på mitt kort, så då kvittar det. Ville bara inte riskera att få in det på innevarande period, då det finns tillräckligt där... ;)
 

mry

Medlem
Jag har för aldrig varit med om att de dragit mer pengar än de ska så jag kanske har tur eller så bor jag på rätt hotell helt enkelt. Det finns ju en fördel om man betalar med svenskt kreditkort, då kan man alltid reklamera till kortutgivaren om de dragit ett annat belopp än det som står på mitt kvitto så får de reda ut detta vidare utan att jag behöver kontakta hotellet och reda ut det.
 
Toppen