Just den där flighten har jag missat i business. Försening, Långa avstånd och bussgate på såväl ankommande som avgående gjorde att det sket sig. Blir du inte försenad så går det.
Missar du flyget kommer personalen berätta vad du ska gå, med 99% sannolikhet till Lufthansa och du kommer säkert vara ombokad redan när du kommer till disken och får en hotellvoucher.
Jag fick toppenhjälp av en snäll tysk dam. En annan bakom disken försåg mig med vatten och chips medan jag väntade vilket uppskattades enormt. Jag hade blivit ombokad på närmaste flyg, vilket var Lufthansa men jag tjatade lite och blev bokad på Singapore igen dagen efter. Det var lite småknöligt och tog tid. Om du har status så påpeka gärna detta, ta med medlemskortet. Det kan tex dels göra skillnad på om de försöker ringa Singapores biljettkontor I Singapore, och var du får övernattning. En person jag pratade lite med som också missat sitt flyg hamnade på något hotell långt från flygplatsen, medan Star Alliance guld fick rum på flygplatshotellen och gångavstånd till flygplatsen.
Allt löste sig iaf nästan och morgonen efter kunde jag gå till LHs förstaklassdisk och bli biljetterad medan jag väntade i en skön fåtölj en stund.
Sen var servicen ombord på SQ värdelös men det är en annan historia.