Senaste nytt

Koppla kreditkort till Eurobonus, Diners club eller Mastercard?

micke

Medlem
Har alltid funkat för mig. Och jag har kört med mycket kortare tid emellan.
Hade jag inte fått min bonus hade jag sagt upp kortet direkt.
 

tourist

Medlem
10 år är ju väldigt lång tid emellan, så jag är lite förvånad... Allmänna reklamationsnämnden kommer säkert inte att ta i detta då det inte handlar om en summa pengar utan om poäng som formellt sett inte har ett pengavärde. Om inte SEB vill spela med i utnyttja-intro-erbjudande-spelet så är det nog bara att ta det lugnt, rycka på axlarna, och säga upp kortet om du inte vill ha det mer.
 
Då har man precis sagt upp Eurobonus Mastercard i den 11:e månaden. Dags att hoppa på ett Diners för ett grattis-år. ;-)

Kundtjänsten jag pratade med vidhöll hur man kan få ett Mastercard grattis om man har ett dienrs card, men då missar man den trevliga startbonusen när man öppnar ett "nytt" Diners på 6000 poäng.

Låg nivå churning.. men varje poäng ska vändas!

Menar du alltså att om man tecknar ett DC för första gången någonsin och vill köra kampanjen att få ha ett mastercard gratis så får man inte dom 6000 poängen för DC kortet? Jag har nämligen MC och tänkte skaffa ett DC för att få dom 6000 poängen ;)
 

honkenen

Medlem
Menar du alltså att om man tecknar ett DC för första gången någonsin och vill köra kampanjen att få ha ett mastercard gratis så får man inte dom 6000 poängen för DC kortet? Jag har nämligen MC och tänkte skaffa ett DC för att få dom 6000 poängen ;)

Fick mina Diners Club Sign-up Bonus-poäng och nu några månader senare skrev jag att jag vill utnyttja kampanjen: Campaign 7090 free for ever

Fick precis detta mail:
Hej!

Vi har nu lagt till dig i kampanjen, så från och med nu kommer du inte debiteras någon årsavgift för ditt MasterCard så länge du har kvar ditt Diners Club-kort.
Önskar dig en trevlig dag!


Med vänlig hälsning
SEB Kort
Kundservice
 

Filip

Medlem
Ett tips till er som har både Diners och Mastercard kopplat till Eurobonus.

Jag ringde och skulle säga upp mitt Dinerskort då jag nästan enbart använder Amex och Mastercard. Det visade sig att om man har Diners så får man Mastercardet(395kr/år) på köpet. Mao blir totala årsavgiften för båda korten 525kr/år!

Det var åtminstone något jag totalt hade missat och behöll därmed Diners.
 
Toppen