Koppla kreditkort till Eurobonus, Diners club eller Mastercard?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Time, 27 Juni 2011.

1. micke

micke Medlem

Har alltid funkat för mig. Och jag har kört med mycket kortare tid emellan.
    Hade jag inte fått min bonus hade jag sagt upp kortet direkt.

2. tourist

tourist Medlem

10 år är ju väldigt lång tid emellan, så jag är lite förvånad... Allmänna reklamationsnämnden kommer säkert inte att ta i detta då det inte handlar om en summa pengar utan om poäng som formellt sett inte har ett pengavärde. Om inte SEB vill spela med i utnyttja-intro-erbjudande-spelet så är det nog bara att ta det lugnt, rycka på axlarna, och säga upp kortet om du inte vill ha det mer.

3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du alltså att om man tecknar ett DC för första gången någonsin och vill köra kampanjen att få ha ett mastercard gratis så får man inte dom 6000 poängen för DC kortet? Jag har nämligen MC och tänkte skaffa ett DC för att få dom 6000 poängen ;)

4. honkenen

honkenen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mina Diners Club Sign-up Bonus-poäng och nu några månader senare skrev jag att jag vill utnyttja kampanjen: Campaign 7090 free for ever

Fick precis detta mail:
    Hej!

Vi har nu lagt till dig i kampanjen, så från och med nu kommer du inte debiteras någon årsavgift för ditt MasterCard så länge du har kvar ditt Diners Club-kort.
    Önskar dig en trevlig dag!

Med vänlig hälsning
    SEB Kort
    Kundservice

5. Filip

Filip Medlem

Ett tips till er som har både Diners och Mastercard kopplat till Eurobonus.

Jag ringde och skulle säga upp mitt Dinerskort då jag nästan enbart använder Amex och Mastercard. Det visade sig att om man har Diners så får man Mastercardet(395kr/år) på köpet. Mao blir totala årsavgiften för båda korten 525kr/år!

Det var åtminstone något jag totalt hade missat och behöll därmed Diners.

6. brunte

brunte Medlem

Gäller MC på köpet fortfarande om man har Diners?

7. Joakim

Joakim Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!