Senaste nytt

Konsten att reta upp en kund

Alx

Medlem
"Mela, there's nothing we can do". Malta är ett land där service knappt existerar och Melita är inget undantag. Spelar ingen roll om man sitter på en svindyr företagslina och företagets arbete stoppas är det söndag så är det bara att glömma en tekniker, till exempel.

LOL!!! Mela, you must have been here before, awwrrright?! ;)

Du beskriver ju Malta precis så som det är!! Service vet man inte vad det är och krånglar något så är det aldrig något man behöver åtgärda.

Det mest skrattretande är när malteserna undrar varför turisterna blir allt färre för var år som går!! De spekulerar i finanskrisen, den kalla vintern som var, ja allt förutom det mest uppenbara... :D Jag påtalade en gång min teori om att orsaken skulle kunna vara maltesernas låga servicenivå, dåliga bostäder och oförmåga att organisera och hålla ordning på sin ö... HUGE mistake... De blev vansinniga och såg ut som om jag svurit och hädat i kyrkan. Självkritik existerar inte på Malta vad jag vet...

Men vi har VARMT och soligt väder större delen av året, så vad har jag att klaga över egentligen?! :D
 

Alx

Medlem
Tack! Jag har glömt att ringa Verizon och få kredit för 2 veckors myrkrig på tv. Nu gör jag det genast.

Har haft endast erfarenhet av Boxer, enda som retade upp mig var krypteringskortsavgift var 6:e månad. Ren bondfångeri men billigare alternativ finns inte, tyvärr.

Det bör du absolut göra. Jag fick själv en 50USD credit från Time Warner Cable pga att installatören var försenad!! :cool:
 

Unicornone

Medlem
Har för mig att com hem insourcat call center igen eller i alla fall ska göra under 2012.

Men låter som erfarenheter liknande det alla som försökt kontakta dom haft. Bara det att ha en separat uppsägningsavdelning (med snäva öppettider!) var ju retsamt om något. Man kan beställa tjänster via deras site direkt, men att bli av med något kräver flera änglars tålamod. Deras senaste prishöjningar på tv och den fina högre "krypteringsavgiften" gav dem en kund mindre i alla fall :)

De sitter i Härnösand med egen personal + att de startat med ytteliggare 150 pers i Övik under året. Deras Premiumsupport levereras dock av ett IT-bolag som jag känner väl till....
 

Ubbe

Medlem
De sitter i Härnösand med egen personal + att de startat med ytteliggare 150 pers i Övik under året. Deras Premiumsupport levereras dock av ett IT-bolag som jag känner väl till....
Det låter knappast som en merit utifrån mina egna erfarenheter... Kvantitet är inte lika med kvalitet. Har inga cert på nätverk men har inte hittills stött på större nätverksproblem än ComHem. Skulle i så fall vara deras supportorganisation som i mina ögon borde terrorstämplas och blockas ut från nätet.
Jag är inte bitter..
 

agehall

Medlem
Jag kan bara hålla med dig Ubbe. Jag har inga cert heller, men jag har jobbat med att utveckla routers och har ganska bra koll på hur nätverk fungerar på alla nivåer. Det har INTE comhem.
 

palmen

Moderator
Alltid lika kul när polarna som är nätverkstekniker ringer till comhem för att deras bredband inte frågar. Personerna på kundtjänst har minimal kunskap om nätverk om de har någon kunskap över huvud taget.
Man blir alltid ombedd att starta om modemet, starta om datorn, testa en annan dator, testa en annan sladd. Brukar själv alltid säga att man testat 2 datorer med 2 olika operativ samt 2 olika nätverkssladdar och det fungerar ändå inte. Som svar får man oftast, kan du testa att starta om igen #&¤%###&¤!!!!

Det kan inte vara så kostsamt att ge alla dessa supportmedarbetare en snabbutbildning i nätverk och hur det fungerar, alternativt anställa folk som åtminstone läst en kurs i nätverk på gymnasie/högskola.

En annan sak jag stör mig på är de som kallar datorn för hårddisk, dagligen får man höra "det sitter en lapp på hårddisken, kan du säga vad det står på den" från vår support. De syftar på att det sitter en klisterlapp på chassit. "Chassi = hårddisk" för väldigt många....
 

henrik l

Medlem
Jag har ännu en historia om ComHems fantastiska organisation. För ca 2,5 år sedan hade de ett jätteavbrott, som jag inte märkte av. Efter någon vecka ringer en säljare och som kompensation vill han erbjuda ett bra pris något mega-paket. Nej, jag är intresserad säger jag, men däremot skulle jag vilja köpa till tjänsten att ringa billigare utomlands, säger jag. Den kan jag tyvärr inte sälja, du får ringa kundtjänst, säger den glade säljaren. Och jag tänker, med vad i h-e är detta för företag. Här han han kontakt med en kund som vill köpa, men kan inte sälja. Min fundering var om dom hade någon som helst grundläggande utbildning/kunksp i marknadsföring och försäljning:confused:
 
Fy 17!
Det är när jag läser om sådana här mardrömmar som jag är glad över att jag håller mig till DVD-filmer och kollar vad jag behöver på SVT Play.

Har inte haft TV på sex år. Känner mig inte alls sugen på att skaffa ngn heller när jag läser alla inlägg. :D
Räcker mer än väl att ha kontakt med idioterna på Telias eller Tele2s kundtjänster emellanåt.

Överst på listan "Den siste idioten är inte född än" ligger hittills en tjej på Tele2s kundtjänst som blev rejält sur för att jag ringde in o klagade på att jag inte hade fått den nummerspec som jag ringt och beställt tre gånger senaste månaden, men ännu inte levererats.
Hon tyckte att jag "-gick över gränsen som ringde till henne och klagade en lördagförmiddag." (ja det är ett citat!)

...öh, kan ha berott på att hon jobbade på kundtjänst som hade öppet på lördag förmiddag...
 
Inte ComHem, men på samma tema. Skulle flytta en kunds domännamn från Bredbandsbolaget. Rinner kundtjänst och berättar detta och får till svar att: "Vi säljer inte domännamn". Försökte igen förklara att de i alla fall gjort det tidigare och att jag ville flytta det som uppenbarligen fanns registrerat hos dem. Men nej. Personen förstod inte alls.

Fem samtal senare blir jag kopplad till någon som direkt säger: Domännamn, javisst, vart skall vi skicka koden?

Vilken tur att det var flytta man skulle...

Ja, sen var det historien om Telia som trots dubbla besök i butik inte lyckades fixa en överlåtelse rätt. Länge leve Twitter.
 

gusten

Medlem
Det här låter inte bra. Jag är på väg att flytta till ett Comhem hus.. Det värsta jag vet är att behöva knappa sig in genom djungeln för att mötas av en usel säljare, vilket hände mig på Tele2 igår senast.
 
Toppen