Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

jonten

Medlem
Precis kommit hem ifrån en USA tripp, sista 4 nätterna var Hilton hotell på tre olika hotell. På ett av dessa hotell har jag blivit biten av bed bugs, mailade Hilton idag och bad dem kolla upp mina rum så att inte fler drabbades. Om de skulle finns dessa kryp så bad jag om kompensation.
Får se om jag för det första får svar och sen om de erbjuder kompensation. Är HHD så det borde väl få dem att krypa till korset och erbjuda något i alla fall. Någon annan som har liknande erfarenhet och som fått kompensation?
 

Steve

Medlem
Stad: Bangkok
Hotell: Conrad Bangkok
Problem: Det tog tre rumsbyten utspritt på drygt 30 timmar innan vi fick de 2 rum med rätt nivå enligt vår bokning (2 st. Corner Executive, 3 nätter). Rum 1 (ej Corner Executive) var det mögeldoft i vilket påpekades för desken i loungen. Vi åkte ut på stan och hade fått nya rum när vi kom tillbaks, dock i Conrad Residence-delen. De rummen håller absolut inte Executive - standard, dock var det kväll och hotellet fullt så vi fick sova där första natten. Dag 2 sen eftermiddag blev vi flyttade till 1 Corner Executive och 1 Executive. Inte som vår ursprungliga bokning men man hävdade att det var de enda 2 lediga rummen. (Dock såg jag i efterhand här på forumet att @Ozz blev uppgraderad till Corner Executive samma dag. Kul för @Ozz men det gjorde mig än mer benägen att argumentera för kompensation.)
Kompensation: 80 000 HH-poäng. Förslag om 20000 HH-poäng, jag krävde dock mer och slutligen fick jag 80 000 poäng i kompensation. Är HHD.
Klagomål framfört: På plats både till desken i loungen och i lobbyn. Dock via mejl i efterhand som kompensationen förhandlades.
Kompensation föreslagen av: Assistant Front Office Manager och Duty Manager
Kompenserades av: Assistant Front Office Manager och Duty Manager, tog dock flertalet kontakter innan hela summan transfererades. De överförde i portioner om 20 000 poäng, så fyra kontakter krävdes för att få poängen på kontot.
 

agehall

Medlem
Precis kommit hem ifrån en USA tripp, sista 4 nätterna var Hilton hotell på tre olika hotell. På ett av dessa hotell har jag blivit biten av bed bugs, mailade Hilton idag och bad dem kolla upp mina rum så att inte fler drabbades. Om de skulle finns dessa kryp så bad jag om kompensation.
Får se om jag för det första får svar och sen om de erbjuder kompensation. Är HHD så det borde väl få dem att krypa till korset och erbjuda något i alla fall. Någon annan som har liknande erfarenhet och som fått kompensation?

Det är ju ingen ovanlighet i USA. Bedbugs finns nästan överallt i USA (riktigt illa i NYC). Det viktigaste är att se till att man inte får med sig skiten hem, så tvätta allt i din väska omedelbart!

Det tog tre rumsbyten utspritt på drygt 30 timmar innan vi fick de 2 rum med rätt nivå enligt vår bokning (2 st. Corner Executive, 3 nätter). Rum 1 (ej Corner Executive) var det mögeldoft i vilket påpekades för desken i loungen. Vi åkte ut på stan och hade fått nya rum när vi kom tillbaks, dock i Conrad Residence-delen. De rummen håller absolut inte Executive - standard, dock var det kväll och hotellet fullt så vi fick sova där första natten. Dag 2 sen eftermiddag blev vi flyttade till 1 Corner Executive och 1 Executive. Inte som vår ursprungliga bokning men man hävdade att det var de enda 2 lediga rummen. (Dock såg jag i efterhand här på forumet att @Ozz blev uppgraderad till Corner Executive samma dag. Kul för @Ozz men det gjorde mig än mer benägen att argumentera för kompensation.)
Så ohyggligt osnyggt skött. På så många nivåer.
 

Ozz

Medlem
Stad: Bangkok
Hotell: Conrad Bangkok
Problem: Det tog tre rumsbyten utspritt på drygt 30 timmar innan vi fick de 2 rum med rätt nivå enligt vår bokning (2 st. Corner Executive, 3 nätter). Rum 1 (ej Corner Executive) var det mögeldoft i vilket påpekades för desken i loungen. Vi åkte ut på stan och hade fått nya rum när vi kom tillbaks, dock i Conrad Residence-delen. De rummen håller absolut inte Executive - standard, dock var det kväll och hotellet fullt så vi fick sova där första natten. Dag 2 sen eftermiddag blev vi flyttade till 1 Corner Executive och 1 Executive. Inte som vår ursprungliga bokning men man hävdade att det var de enda 2 lediga rummen. (Dock såg jag i efterhand här på forumet att @Ozz blev uppgraderad till Corner Executive samma dag. Kul för @Ozz men det gjorde mig än mer benägen att argumentera för kompensation.)
Kompensation: 80 000 HH-poäng. Förslag om 20000 HH-poäng, jag krävde dock mer och slutligen fick jag 80 000 poäng i kompensation. Är HHD.
Klagomål framfört: På plats både till desken i loungen och i lobbyn. Dock via mejl i efterhand som kompensationen förhandlades.
Kompensation föreslagen av: Assistant Front Office Manager och Duty Manager
Kompenserades av: Assistant Front Office Manager och Duty Manager, tog dock flertalet kontakter innan hela summan transfererades. De överförde i portioner om 20 000 poäng, så fyra kontakter krävdes för att få poängen på kontot.
Fasiken vad surt, det är (nästan) så man skäms, vet inte om vår uppgradering berodde på att vi checkade in redan före 07 på morgonen och dom ville vara hyggliga och ge oss ett rum redan då. Men självklart skall det inte gå till på detta sätt att uppgraderingar "går före" bokade rum, jag beklagar.
 

Steve

Medlem
Fasiken vad surt, det är (nästan) så man skäms, vet inte om vår uppgradering berodde på att vi checkade in redan före 07 på morgonen och dom ville vara hyggliga och ge oss ett rum redan då. Men självklart skall det inte gå till på detta sätt att uppgraderingar "går före" bokade rum, jag beklagar.
Du behöver inte beklaga, är ju hotellet som strulat. Att du fick uppgradering stärkte min motivation att argumentera för ökad kompensation så till viss mån hjälpte det till! Men jag kommer inte bo på Conrad Bangkok igen.
 

Glenn E

Medlem
Stad: Stockholm
Hotell: Hilton
När:
December 2016
Problem: En Stor fläck fanns mitt på lakanet. Det såg ut som en stor blodfläck på ett tvättat lakan. Jag kom sent och det var mörkt så jag upptäckte inte fläcken förrän på morgonen.
Kompensation: Uppgraderad från Queen rum till större rum med balkong och utsikt mot stadshuset nästa natt plus tillgång till lounge. Var HHG då.
Klagomål framfört: ja, Ringde och bad duty manager att komma och se eländet själv.
Kompensation föreslagen av: Duty manager
Kompenserades av: Duty manager

Efter att ha läst denna tråd känns det som om hotellet kom billigt undan.
 

Ozz

Medlem
Du behöver inte beklaga, är ju hotellet som strulat. Att du fick uppgradering stärkte min motivation att argumentera för ökad kompensation så till viss mån hjälpte det till! Men jag kommer inte bo på Conrad Bangkok igen.
Jag beklagade dina problem (som Conrad orsakade), inte att "jag snodde ditt rum" ;)
 

lilly k

Medlem
Stad: Göteborg
Hotel: Pigalle
Problem: Alla lampor slocknade utom i badrummet efter 1 minut i rummet. Detta åtgärdades provisoriskt efter 2 timmar och slutgiltigt dagen efter. Vi hade 2 nätter på hotellet. Det var fullbelagt så vi kunde ej få ett nytt rum.
Kompensation: Ingen debitering för roomservice, värde 600 kr.
 

jonten

Medlem
Det är ju ingen ovanlighet i USA. Bedbugs finns nästan överallt i USA (riktigt illa i NYC). Det viktigaste är att se till att man inte får med sig skiten hem, så tvätta allt i din väska omedelbart!
Första gången jag blivit drabbad och jag har 40-50 hotellnätter i USA senaste 2 åren.
Väskan ställdes direkt på altanen och sen bar jag allt till tvättmaskinen, så det borde vara safe.
 
Toppen