Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Valley

Medlem
Stad: Lund
Hotell: Clarion Collection Planetstaden
Problem: Vaknade 03:00 av att en helt naken man kom in i hotelrummet utifrån, blev "överfallen" i sängen!
Kompensation: uppgradering till svit samt uppgraderad till svit nästa vistelse och fri hotellnatt
Klagomål framfört: Receptionen och Manager
Kompensation föreslagen av: ägaren av hotellet
Kompenserades av: ägaren av hotellet
Status: ingen

Fy f.. vad hemskt.
Skönt du klarade dig.

Missade själv en gång att dörren inte gått i lås, och låg och irriterade mig halva natten på att det var så taskigt isolerat. Speciellt när det rände folk förbi i korridoren.
Först när jag skulle ner till frukosten såg jag att dörren inte var stängd ordentligt :confused:
 

andreas

Medlem
Stad: London
Hotell: Radisson Blu Portman
Problem: Bristfällig städning, mini-bar ej iordningsställd efter föregående gäst
Kompensation: 40.000 p
Klagomål framfört: Först till reception (ingen åtgärd), sedan till kundtjänst.
Kompensation föreslagen av: Ingen kompensation diskuterades.
Kompenserades av: Kundtjänst
Staus: Club Carlson Gold
 

Valley

Medlem
Stad: Sandefjord
Hotell: Clarion Collection Atlantic
Problem: Renovering som ej var informerad. Dåligt städat
Kompensation: 5.000 p och uppgradering nästa gång på Atlantic
Klagomål framfört: Till kundtjänst.
Kompensation föreslagen av: Någon form föreslogs av mig, eftersom det nu var 3:e gången på Choicehotell där renovering görs utan man blivit informerad. Och jag inte hade bokat där om jag vetat om det.
Kompenserades av: Kundtjänst och hotellchef
Status: Silver
 

Impendill

Medlem
Stad: Sydney
Hotell: Hilton
Problem: Felaktigt debiterad rumsnota, restaurangbesök, minibar som jag aldrig använt.
Kompensation: Reserverat bord i baren samt 2 flaskor gratis valfritt vin.
Klagomål framfört: Ja, vid händelse av en ny vän jag träffat på hotellet som blev irriterad på personalen som uppehöll mig hela kvällen så att loungen stängde och vi inte kunde umgås tillsammans.
Kompensation föreslagen av:
Kompenserades av: General manager[/QUOTE]

Stad: Sydney
Hotell: Hilton
Problem: Blev tillsagd att jag inte fick ha tofflor i loungen. Gick och bytte om och räknade till säkert 10 personer med tofflor på när jag kom upp. Jag talade om det för killen som nekat mig inträde varpå han genast skulle säga till dem, vilket han inte gjorde. Följande kvällar bar folk tofflor i loungen utan att de blev tillsagda.

Personalen slarvade bort en påse med kläder när de flyttade mina saker mellan två rum.

Dessutom hävdade de att det inte finns några rum för complimentary uppgradering som Diamond trots att min vän fick uppgradering och vi checkade in samma dag.

Kompensation: 40.000 Hhonor poäng. Samt rumsuppgradering till relaxation suite.
Klagomål framfört: Ja, vid händelse samt utcheckning.
Kompensation föreslagen av: Duty manager
Kompenserades av: Duty manager[/QUOTE]
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Hur gör ni det där???

Jag klagar om det finns skäl att klaga, och gör gör det artigt och vänligt och sakligt, försöker även leendenoch förståelse men får aldrig nånting, mpnga gånger ej ens fått sorry!
Är jag för mjuk? Ska jag pressa hårt?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Impendill

Medlem
Hur gör ni det där???

Jag klagar om det finns skäl att klaga, och gör gör det artigt och vänligt och sakligt, försöker även leendenoch förståelse men får aldrig nånting, mpnga gånger ej ens fått sorry!
Är jag för mjuk? Ska jag pressa hårt?

i mitt fall kanske det hade att göra med att vi bodde 15 nätter på hotellet.
 

Elias

Medlem
Stad: Sofia
Hotell: Radisson Blu Grand hotel
Problem: Konstant borrande i grannrummet under några timmars tid en tidig söndag morgon.
Kompensation: Gratis taxiresa till flygplatsen.
Klagomål framfört: Vid utcheckning
Kompensation föreslagen av: Front desk manager
Kompenserades av: Front desk manager
Status: CCC
 

joakgarp

Medlem
Bodde på Grand Hyatt över senaste nyår i Berlin och hade en granne som stod utanför rummet och skrek kl 03.00 som väckte mig och min partner. Tror de hade en fest. Ringde och klagade men ser att jag borde ha läst denna tråden och bett om kompensation.
Sätter aldrig min fot på det hotellet en gång till. På tok för varmt i rummet var det dessutom med värdelös AC och inte isolerat tillräckligt. Fint hotell annars.

Visste inte att man kunde be om kompensation på hotell eller att hotellkedjer är så här generösa. Antagligen hade vi då fått ett högre rum eller mycket poäng på Hyatt-kontot. Jaja... svensk som man är så är kompensation inte det första jag begär
 
Stad: Köln
Hotell: Art'otel (rezidor/club Carlson = Radisson brand mfl)
Problem:
fastighetsskötare inne på rummet 2 timmar från kl 15 - 17 o meckade med ac utan framgång således var rummet kallt och jag fick byta.
Kompensation: 44 000 poäng (motsvarar en natt på hotellet).
Klagomål framfört: mail
Kompensation föreslagen av: Jag
Kompenserades av:
Front desk manager
Status: CCC
 
Toppen