Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Fy f.. vad hemskt.
    Skönt du klarade dig.

    Missade själv en gång att dörren inte gått i lås, och låg och irriterade mig halva natten på att det var så taskigt isolerat. Speciellt när det rände folk förbi i korridoren.
    Först när jag skulle ner till frukosten såg jag att dörren inte var stängd ordentligt :confused:
     
  2. andreas

    andreas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: London
    Hotell: Radisson Blu Portman
    Problem: Bristfällig städning, mini-bar ej iordningsställd efter föregående gäst
    Kompensation: 40.000 p
    Klagomål framfört: Först till reception (ingen åtgärd), sedan till kundtjänst.
    Kompensation föreslagen av: Ingen kompensation diskuterades.
    Kompenserades av: Kundtjänst
    Staus: Club Carlson Gold
     
    jerixon gillar detta.
  3. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Sandefjord
    Hotell: Clarion Collection Atlantic
    Problem: Renovering som ej var informerad. Dåligt städat
    Kompensation: 5.000 p och uppgradering nästa gång på Atlantic
    Klagomål framfört: Till kundtjänst.
    Kompensation föreslagen av: Någon form föreslogs av mig, eftersom det nu var 3:e gången på Choicehotell där renovering görs utan man blivit informerad. Och jag inte hade bokat där om jag vetat om det.
    Kompenserades av: Kundtjänst och hotellchef
    Status: Silver
     
  4. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Är Planetstaden franchise eller ringde Stordalen himself?
     
  5. Impendill

    Impendill Medlem

    Stad: Sydney
    Hotell: Hilton
    Problem: Felaktigt debiterad rumsnota, restaurangbesök, minibar som jag aldrig använt.
    Kompensation: Reserverat bord i baren samt 2 flaskor gratis valfritt vin.
    Klagomål framfört: Ja, vid händelse av en ny vän jag träffat på hotellet som blev irriterad på personalen som uppehöll mig hela kvällen så att loungen stängde och vi inte kunde umgås tillsammans.
    Kompensation föreslagen av:
    Kompenserades av: General manager[/QUOTE]

    Stad: Sydney
    Hotell: Hilton
    Problem: Blev tillsagd att jag inte fick ha tofflor i loungen. Gick och bytte om och räknade till säkert 10 personer med tofflor på när jag kom upp. Jag talade om det för killen som nekat mig inträde varpå han genast skulle säga till dem, vilket han inte gjorde. Följande kvällar bar folk tofflor i loungen utan att de blev tillsagda.

    Personalen slarvade bort en påse med kläder när de flyttade mina saker mellan två rum.

    Dessutom hävdade de att det inte finns några rum för complimentary uppgradering som Diamond trots att min vän fick uppgradering och vi checkade in samma dag.

    Kompensation: 40.000 Hhonor poäng. Samt rumsuppgradering till relaxation suite.
    Klagomål framfört: Ja, vid händelse samt utcheckning.
    Kompensation föreslagen av: Duty manager
    Kompenserades av: Duty manager[/QUOTE]
     
    Last edited: 6 December 2016
    Gus, johan_fbg, jerixon och 1 annan gillar detta.
  6. FFlash

    FFlash Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Hur gör ni det där???

    Jag klagar om det finns skäl att klaga, och gör gör det artigt och vänligt och sakligt, försöker även leendenoch förståelse men får aldrig nånting, mpnga gånger ej ens fått sorry!
    Är jag för mjuk? Ska jag pressa hårt?
     
    Gus gillar detta.
  7. Impendill

    Impendill Medlem

    i mitt fall kanske det hade att göra med att vi bodde 15 nätter på hotellet.
     
  8. Stad: Sofia
    Hotell: Radisson Blu Grand hotel
    Problem: Konstant borrande i grannrummet under några timmars tid en tidig söndag morgon.
    Kompensation: Gratis taxiresa till flygplatsen.
    Klagomål framfört: Vid utcheckning
    Kompensation föreslagen av: Front desk manager
    Kompenserades av: Front desk manager
    Status: CCC
     
    Gus, jerixon och Impendill gillar detta.
  9. joakgarp

    joakgarp Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Bodde på Grand Hyatt över senaste nyår i Berlin och hade en granne som stod utanför rummet och skrek kl 03.00 som väckte mig och min partner. Tror de hade en fest. Ringde och klagade men ser att jag borde ha läst denna tråden och bett om kompensation.
    Sätter aldrig min fot på det hotellet en gång till. På tok för varmt i rummet var det dessutom med värdelös AC och inte isolerat tillräckligt. Fint hotell annars.

    Visste inte att man kunde be om kompensation på hotell eller att hotellkedjer är så här generösa. Antagligen hade vi då fått ett högre rum eller mycket poäng på Hyatt-kontot. Jaja... svensk som man är så är kompensation inte det första jag begär
     
    rosenstam och Gus gillar detta.
  10. Stad: Köln
    Hotell: Art'otel (rezidor/club Carlson = Radisson brand mfl)
    Problem:
    fastighetsskötare inne på rummet 2 timmar från kl 15 - 17 o meckade med ac utan framgång således var rummet kallt och jag fick byta.
    Kompensation: 44 000 poäng (motsvarar en natt på hotellet).
    Klagomål framfört: mail
    Kompensation föreslagen av: Jag
    Kompenserades av:
    Front desk manager
    Status: CCC
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×