Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. Impendill

    Impendill Medlem

    Det tog en dag från det att jag fick svar på mail av Hilton tills dess att vouchern fanns att hämta på DHL-ombud med expressfrakt från Skottland.
    Bra jobbat där!
     
    Dreamliner gillar detta.
  2. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Le Meredien, Hamburg
    Rummet inte klart i tid vid incheckning.
    Receptionisten försåg oss med champagne i baren som liten ursäkt
     
  3. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Aloft, Bangok
    Rummet, en svit inte klart i tid vid incheckning, kl 3. Gick typ en kvart till, inget hände, så jag bad om en drink voucher och fick det.
    Statuslös vid till fället.
     
    jerixon och Gus gillar detta.
  4. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Bangkok
    Hotell: Aloft
    Problem: Bonus (3000 p) för svit dök inte upp på kontot
    Kompensation: 3000 p
    Klagomål framfört: Via mail efter några veckor när poängen inte dök upp, sedan tog det betydligt längre tid än utlovat att få in poängen vilket jag vänligt påpekade,
    Kompensation föreslagen av: Ingen kompensation diskuterades
    Kompenserades av: Kundtjänst
    Staus: Hade blivit guld när poängen inte kom in.
     
    jerixon och jumbooze gillar detta.
  5. Sleipner

    Sleipner Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Portland, OR
    Hotell: Hilton
    Problem: Hittade en chips bit på stolen vid skrivbordet
    Kompensation: 20000 p
    Klagomål framfört: Vid utcheckning
    Kompensation föreslagen av: Desk Manager
    Kompenserades av: Desk Manager
    Status: Guld
     
    jerixon, Gus, Jompa och 1 annan gillar detta.
  6. Sleipner

    Sleipner Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Lund
    Hotell: Clarion Collection Planetstaden
    Problem: Vaknade 03:00 av att en helt naken man kom in i hotelrummet utifrån, blev "överfallen" i sängen!
    Kompensation: uppgradering till svit samt uppgraderad till svit nästa vistelse och fri hotellnatt
    Klagomål framfört: Receptionen och Manager
    Kompensation föreslagen av: ägaren av hotellet
    Kompenserades av: ägaren av hotellet
    Status: ingen
     
    Ebg, Gus, johan_fbg och 1 annan gillar detta.
  7. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Jisses! Hur gick det till? Hade han nyckel? Det känns som ett mycket legitimt klagomål...
     
  8. Sleipner

    Sleipner Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    @taxvalp Hotell personalen /Security tror att dörren till uteplatsen inte var stängd ordentligt, detta var på nedre plan
    det händer i bland att låset inte "klickar i" tydligen

    Riktigt obehagligt faktiskt - han gick emot sängen direkt - tog bara en sekund
    jag reagerade på att gardinen rörde sig och att något lät, man är inte så observant 03.00 direkt

    "brottade" ner han på sidan och skrek va fan han höll på med - ingen kontakt alls..Helt näck inte en tråd på kroppen UTIFRÅN! kom han dessutom
    greppade byxor och Rolexen sen sprang upp till Receptionen, sen gick hela drevet i gång, Hotellen har väl någon slags plan vid händelser för hon greppade telefonlistor och var i kontakt med Manager direkt

    De skickade upp mig i sviten direkt, tror polisen kom tydligen vägrade han lämna hotelrummet!?
    Sov inte så bra efter det direkt, skulle ha möten sen dan efter

    Helt sjukt då det enda man vet när man bor på hotell är att man är trygg eller att ingen obehörig kan komma in, undantaget obskyra platser då förstås
     
    Gus och jerixon gillar detta.
  9. trekker

    trekker Medlem

    Usch, later riktigt obehagligt. Detta visar pa hur viktigt det ar att bo hogt upp pa hotell dar det inte ar lika latt for nagon att smita in.
     
    jerixon gillar detta.
  10. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    HKG
    Land:
    Sverige Sverige
    Usch, verkligen obehagligt värre!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×