Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. Impendill

    Impendill Medlem

    Stad: Munchen
    Hotell: Hilton Munich City
    Problem: Se inlägg ovan
    Kompensation: A complimentary (1) night stay in a standard room at a Hilton of your choice
    Klagomål framfört: ja, efter hemkomst.
    Kompensation föreslagen av: Hilton via email.

    Kommer eventuellt till användning inför kommande resa till Nya Zeeland i vinter. Ska välja ut hotellet noga för jag antar att det gäller på vilket Hilton som helst oavsett prisklass.
     
    Gus, Jakob Österberg och jerixon gillar detta.
  2. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Varför inte påtala det under själva vistelsen? Det är ju väldigt svårt för hotellet att göra rätt om du inte säger något när du är där. Att hålla inne med kritiken och sen klaga när man kommit hem låter ju lite som att man vill ha poäng eller frinätter på ett enkelt sätt.
     
    agehall och sepbemi gillar detta.
  3. Impendill

    Impendill Medlem

    För att jag hittade denna tråden först efter hemkomsten och när jag såg att folk klagade på det ena och andra väcktes min tanke om att formulera ett mail till dem om saker jag inte var riktigt nöjd med. Att en hiss tex inte fungerade hade jag aldrig kommit på att klaga på under vistelsen om jag inte läst denna tråd.

    Hade det varit bättre att inte klaga så att hotellet inte fick reda på vad de kan förbättra om det så skedde i efterhand?

    På vilket sätt vore det enklare att i efterhand klaga? Det tar ju bara mer tid än att klaga på plats.
    Du resonerar på ett intressant sätt:)
     
    johan_fbg gillar detta.
  4. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Klagar man i efterhand så har ju hotellet ingen chans att rätta till sina misstag. Så ett av få sätt att kompensera dig är med poäng eller frinätter. Klagar du på hotellet när problemet uppstår så har ju dels hotellet en chans att rätta till problemet, samt kan kompensera dig med andra medel än poäng, såsom en drink i baren, gratis frukost etc.

    En reflektion (inte riktad till dig) är att det känns som klagandet ökar och ökar här. Allt skall klagas på, inte för att företagen skall bli bättre utan för att man skall få kompensation.
     
    Ludvig Skalme, Jompa, Knucket och 6 andra gillar detta.
  5. Impendill

    Impendill Medlem

    HUR kan de inte rätta till det i efterhand? Med ventilation som är sönder, en toalett som står och rinner, internetuppkoppling som är dålig; Går det bara att rätta till om man klagar på plats? Förstår du själv vad du skriver?

    Allt annat togs ju upp på hotellet när du skedde, så som störande grannar, kort som inte funkade osv. Det enda som inte kom upp som i så fall inte går att korrigera i efterhand var att jag trodde att man skulle få ett bättre bemötande som HHD.

    Dessutom tar jag hellre en frinatt än en rörmokare i sviten under vistelsen.
     
    Gus och jerixon gillar detta.
  6. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Ja, jag förstår vad jag skriver men uppenbarligen gör inte du det så jag uttrycker mig kanske luddigt. Jag menar att hotellet har ingen chans att ställa det tillrätta för dig. Visst, de kan laga toaletten efter du klagat, men de har ingen chans att fixa det åt dig. Du bekräftar ju också det jag skriver. Istället för att ge hotellet en chans att fixa problemet, en rörmokare på rummet som du skriver, så klagar du hellre när du kommit hem och hoppas på en frinatt. Vi är helt enkelt annorlunda. Jag hade aldrig gjort så utan direkt taget det med hotellet konstruktivt så att de kunde fixa det. Å andra sidan verkar jag inte lika drabbad som viss här på saker att klaga på. Om det är otur eller attityd vet jag inte.
     
  7. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Oj, ursäkta, visste inte att det var en öm tå. Jag förstår inte riktigt varför du reagerar som du gör. Du får gärna fortsätta klaga och försöka få frinätter, eller klaga för att du får den mat du beställt osv. Vi är alla olika, jag gillar som sagt när problem blir lösta oavsett om jag får en frinatt eller inte...
     
    Mikael Stillman gillar detta.
  8. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Om du frågar efter våra åsikter borde du väl också klara av att hantera att det finns de som har en avvikande åsikt? Annars känns det ju lite onödigt att fråga vad vi anser?

    Grattis till din frinatt.
     
  9. Grabbar.. Lugna ner er nu. Jag sitter på en mysig middag på Hilton Mauritius och har varken tid eller lust att moderera detta nu.

    Mvh,
    Hans i rollen som moderator
     
    Dreamliner, jerixon, henrik l och 8 andra gillar detta.
  10. Impendill

    Impendill Medlem

    Du har rätt, nu släpper vi detta.
     
    jerixon och Golfkillen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×