Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. patteng

    patteng Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Malmö
    Hotell:Clarion Hotel Live Malmö
    Problem: AC fungerade inte, rummet var väldigt varmt. De försökte laga den utan resultat.
    Kompensation: Presentkort på 2 hotellnätter.
    Klagomål framfört: Via mail samt direkt vid utcheckningen.
    Kompensation föreslagen av: Office Manager
    Kompenserades av: Office Manager
    Status: none
     
    PRJml2ENIpiC1e3L gillar detta.
  2. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Chicago
    Hotell:Conrad Chicago
    Problem: Fick vänta två timmar efter officiell checkin-tid på att få ett rum. De glömde dessutom säga till när rummet var redo.
    Kompensation: 35 000 poäng
    Klagomål framfört: När vi bodde på hotellet ("oh, we are sorry") samt via mejl vid hemkomst.
    Kompensation föreslagen av: Hiltons centrala kundtjänst
    Kompenserades av: Hiltons centrala kundtjänst
    Status: HHD

    Hotellet är sannerligen inget Conrad så som vi känner det från Asien men vi återkommer gång efter gång eftersom vi gillar läget och rummen. Vi vet vad som väntar men surt att inte få ett rum med icke-flexibel bokning för många $$$ (sju nätter).
     
    jerixon, Isak21, jumbooze och 3 andra gillar detta.
  3. gnisten

    gnisten Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Hilton Bali.
    Bokat King bed lagoon access room.
    Vid incheckning fanns endast twin room.
    Frågade vänligt om lite kompensation.
    Blev valfri 2-rätters meny på the Shore restaurang för två pers.
    Wagyubiffen var mycket bra och vi var nöjda med denna komp.
     
    jerixon, Isak21 och rosenstam gillar detta.
  4. ResenärenLars

    ResenärenLars Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi hittade bed bugs/vägglöss på rummet i natt. Vi har fått ett nytt rum och erbjudits 600 extra poäng eller halva priset på första natten som kompensation. Jag har varken accepterat eller avslagit detta utan bad om tid att tänka. Vi stannar ytterligare fem nätter. Det är ett Accor hotell i Wien. Jag är numera guld medlem (sedan1/1 2020) efter att ha varit platinamedlem i två år tidigare.

    Tycker ni att deras erbjudande är rimligt?

    Tack för hjälpen på förhand.
     
  5. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    600 poäng motsvarar ju 12€ så då kan det lika gärna kvitta...
     
    jerixon och ResenärenLars gillar detta.
  6. Tonton

    Tonton Medlem

    Jag skulle minimalt kräva minst kemtvätt av alla kläder. Speciellt då ni har flera nätter kvar där. Ni vill inte riskera att få hem det till ert boende i Sverige.

    Jag har själv ingen erfarenhet av just bedbugs, men av vad jag har läst så brukar många hotell bjuda på vistelsen. ett exempel är här: Reader Question: Bed Bugs At Holiday Inn – Appropriate Compensation? | LoyaltyLobby

    Att bli erbjuden 600poäng och tro att problemet är löst skulle göra mig irriterad.
     
    samet, jerixon, ResenärenLars och 2 andra gillar detta.
  7. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    600 poäng och halvapriset??? Skojar dem???

    När jag var hotellchef i Stockholm återbetalade vi omedelbart hela gästens bokning och bad så hemskt mycket om ursäkt. Ville gästen byta rum och bo kvar så fick man göra det men jag ville helst bli av med gästen för att kunna stänga ned det smittade rummet och därefter boka in sanering.

    Jag hade själv funderat på hur mycket av kläderna som jag gillar, dessa hade jag lämnat in för riktigt varm tvätt och resten hade lagts i en svart sopsäck och aldrig mer kommit över dörren där hemma. Den här skiten vill du inte få med dig hem!
     
    Zeke__varg, ResenärenLars, Jompa och 4 andra gillar detta.
  8. Konto93

    Konto93 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige

    Instämmer. När jag jobbade på hotell var det samma resonemang. Allt som gästen önskar kema bjöd vi på och ersatte "förstörda" kläder. Sedan tog vi inte betalt för vistelsen. Om gästen var riktigt besviken kunde vi även bjuda på frinätter för framtida vistelser.
     
    ResenärenLars gillar detta.
  9. ResenärenLars

    ResenärenLars Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för alla kommentarer och support hittills.
    Senaste budet är nu att vi får hela första natten gratis och en omgång med fri dricka i baren. Detta har jag, med stöd i era kommentarer, inte accepterat.
    Jag har bett dem att tänka över detta igen och återkomma med ett bättre bud.

    Har dessutom frågat en bekant som arbetar på Scandic hur de gör om detta inträffar där. Vad jag förstår så gör man precis vad som nämnts ovan, återbetalar hela bokningen och ger ibland även ytterligare gåvor (mutor? :rolleyes:).

    Vi får se var detta slutar.
     
    rosenstam, Sir Lemon, mackan33 och 1 annan gillar detta.
  10. ResenärenLars

    ResenärenLars Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu erbjuder man 1a natten gratis och fri frukost övriga 5 nätter. Enligt dem motsvarar frukostarna drygt 300 Euro. Jag tror inte att det stämmer. Jag ska räkna på det.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×