Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. mha321

    mha321 Medlem

    Ja, bokningar kommer och går lite på sidan men de brukar funka i slutänden.

    Andrs lustigheter händer också. Var inne och tittade på nobis i Köpenhamn för någon dag sedan, varpå sidan glatt sade "welcome on your next stay on November 15". Synd bara att den bokningen var på hotell i annan kedja och i annan världsdel.

    Så jodå, nog har de it problem fortfarande allt :) men de allra värsta verkar fixade.
     
    Sir Lemon och rosenstam gillar detta.
  2. Tonton

    Tonton Medlem

    Stad: Buenos Aires, Argentina
    Hotell: Curio
    Problem: Bokat Queen Bedroom, men fick enbart Twin pga "fullbokat"(det var inte fullbokat), all service suspended på nyårsafton (Bar, restaurang, room service) utan förvarning (jag gillar idén att management ger sina anställda ledigt, men det måste kommuniceras i förväg till gästerna...), När jag bad om hjälp att hitta en restaurang för att äta middag på nyår (hade tänkt köra room service) så sa de bara "too late to find a table" - tack för den!
    Kompensation: 82k poäng (Vad jag betalade för de två nätterna)
    Klagomål framfört: Feedback mail
    Kompensation föreslagen av: tre olika kundtjänstmedarbetare. Första mailet gav mig 30k, andra mailet gav mig ytterligare 30k, det tredje mailet gav mig ytterligare 22k.
    Status: HHD

    Med det sagt - detta hotellet ligger fint och är fräscht, men jag tvekar starkt på att komma tillbaka. Nästa gång blir det nog Hilton Buenos Aires. Först och främst är de kända för att inte uppgradera rum, sedermera så var det extremt lyhört. Jag kunde höra vad intilliggande rum hade för konversationer, även när de hade lite "mysigt". Och det rum jag fick hade en connecting door till ett annat rum. Dörren emellan rummen hade ett klassiskt nyckelhål mellan rummen där man kunde se igenom. För att lösa detta problemet satte de lite silvertejp på nyckelhålet när jag klagade.
     
    Last edited: 13 Januari 2019
    Abbs, Voyageur, Grusja och 5 andra gillar detta.
  3. Thornado

    Thornado Medlem

    Stad: Amsterdam
    Hotell: Park Inn Amsterdam City West
    Problem:
    Som en del av deras miljövänliga profil så kan man hänga ut en skylt på dörren och säga att man inte vill ha rummet städat den dagen. Då får man €5 rabatt på mat/dryck i hotellrestaurangen/baren. Hängde ut den skylten när jag lämnade rummet i morse, men när jag kom tillbaka till rummet så hängde den skylten på insidan av dörren, rummet var städat och någon hade uppenbart varit inne i rummet, nyckelkortet som satt i läsaren för att aktivera elen i rummet var borta (inte lagd på skrivbordet, utan helt borta) och dessutom hade jag inte fått min €5-voucher. De missar ju miljötänket med detta, men jag var framförallt irriterad över att någon gått in på rummet trots att jag satt denna skylt. Då jag inte trodde att någon skulle komma in i rummet så hade jag t.ex. inte låst in mina värdesaker i kassaskåpet (givetvis är det bra att göra det ändå, men...).
    Gick ner till receptionen och påpekade detta och får då min €5-voucher och får även en drinkvoucher för två drycker i restaurangen (nu blev kvällens middag inte här utan inne i stan, så inget av dessa blir ens använda) och hon beklagar det inträffade. Eftersom jag är på väg ut från hotellet igen så tar hon skylten (som jag tagit med mig ner) och säger att hon ska ta upp den till rummet igen, och att hon givetvis inte ska gå in i rummet, utan hänga den utanför dörren.

    NU kommer det som verkligen stör mig. När jag nu nyss kom tillbaka till hotellet så noterar jag att skylten inte hänger på min dörr, men antar att den väl kommer tillbaka till rummet när de städar efter att jag checkat ut. Efter en liten stund på rummet så ser jag då att skylten ligger på min säng, så de har alltså uppenbarligen gått in i mitt rum igen.... Denna gång hade jag även hängt ut den vanliga DND-skylten....
    När jag klagade första gången så försöka hon även hävda att jag borde ha hängt ut DND-skylten också, men på den här miljöskylten så står det explicit "...you are telling us to not enter your room.... ....As we respect your privacy we will shift the Think Planet card underneath your door."

    Kompensation: 19k poäng (2 drinkbiljetter till restaurangen efter första klagomålet). Även löfte om svituppgradering nästa gång jag bor där, men det är osannolikt att jag kommer tillbaka (läget på hotellet var bra för det event jag var på, men för ett generellt besök till Amsterdam så ligger det lite off).
    Klagomål framfört: Pratade med receptionen två gånger och vid utcheckning fick jag även prata med en manager
    Kompensation föreslagen av: Mig själv. Jag föreslog dock 38k poäng (motsvarande vad en gratisnatt kostar på hotellet. Efter att managern hade pratat med några andra återkom de via mail och säger att de ger mig hälften av det.
    Status: RRG
     
  4. Stad: Clearwater
    Hotell: Hilton Clearwater
    Problem: Rinnande toalett som jag fixade själv samt AC som starta och lät som en tröska. Mer än vanliga AC tröskor i USA.
    Kompensation: USD 100:-
    Klagomål framfört: ja, innan frukost
    Kompensation föreslagen av: -
    Kompenserades av: såg det på notan i samband med check-out
     
    Sir Lemon, Lounge Lizard och jumbooze gillar detta.
  5. Jönsson

    Jönsson Medlem

    Land:
    Danmark Danmark
    Intressant (även om posten ör gammal)! Har just nu samma problem med Hilton Opera. Tveksamt om de är lika generösa.
     
  6. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Toronto
    Hotell: Hilton Toronto
    Status: HHD
    Problem: Fick byta rum pga två olika bokningar trots löfte om motsatsen, men framför allt en väldigt otrevlig och icke-lösningsorienterad Duty Manager som hittills är den ende otrevlige Hiltonmedarbetaren jag träffat. Blev lite häpen...
    Kompensation: 45k poäng
    Klagomål framfört: Vid incheckning och utcheckning utan respons. Skrev en recension på Tripadvisor och efter det ville Front Office Manager ha personlig kontakt och fick det.
    Kompensation föreslagen av: Front Office Manager
    Kompenserades av: Front Office Manager
     
    Tonton gillar detta.
  7. PGillner

    PGillner Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Arlon (i Belgien nära gränsen till Luxembourg)
    Hotell: Hotel Van der Valk
    Status: -
    Problem: Bokade rum i god tid innan (3 veckor). Angav att det skull bli sen ankomst och kreditkortsnummer uppgavs som säkerhet. Anlände vid ca 23:20 och fick då beskedet att det inte fanns något rum. De försökte skaka fram något under ca 20 min (jag fick fri tillgång till baren under tiden... :) )
    Efter 30 min fick jag beskedet att de bokat ett rum på Novotel (30 min i taxi och 80 EUR fattigare...). Ett nytt och fint hotell men rummet kostade 395 EUR för en natt !! Jag sov dock gott de få timmar jag till slut fick.
    Kompensation: 3 fria bokningar av sviten under kommande 12 mån.
    Klagomål framfört: Vid incheckning (försök till...) och via min arbetsgivares inköpsavdelning då vi har ett ramavtal med hotellet.
    Kompensation föreslagen av: MD för hotellet
    Kompenserades av: MD för hotellet.
     
  8. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick du betala Novotel eller missförstår jag dig här?
     
  9. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Cartagena
    Hotell: Hyatt Regency
    Problem: luftkonditionering slutade fungera.
    Kompensation: Uppgradering från King Club room till Ocean view Regency Suite för återstående 4 nätter.
    Klagomål framfört: Ja vid inträffande och igen efter att första försöket misslyckades att fixa felet
    Kompensation föreslagen av: Personal i loungen
    Kompenserades av: Personal i loungen
     
  10. Tonton

    Tonton Medlem

    Stad: Dushanbe. Tajikistan
    Hotell: Hilton Dushanbe/H Hotels/Sheraton Hotels
    Problem: Förseningar i öppningen av Hilton, och 10 dagar innan min ankomst så hörde Hilton av sig med dåliga nyheter.
    Kompensation: 60k poäng betalas tillbaka för min vistelse, 60k poäng i kompensation, 2 Be My guest Certificate, samt 2 nätter gratis boende med svituppgradering och lounge access i Dushanbe.
    Klagomål framfört: Via mail samt direkt till GM på plats i Dushanbe
    Kompensation föreslagen av: Mig
    Kompenserades av: Hilton samt GM på plats i Dushanbe
    Status: HHD
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×