Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag brukar följa denna personliga instruktion
    1) Koppla loss klockradion från strömuttaget
    2) om det ej går, leta efter slide switchar med texten Off någonstans
    3) lyser en alarmklocksymbol/texten ALM - tryck lite slumpvis på knappar tills den slocknar
    4) bädda in klockradion i extra kuddar/täcken
     
    taxvalp, Golfkillen, Senator och 2 andra gillar detta.
  2. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    @Maja här finns en ypperlig guide. Jag kan lägga till ett 5e steg, släng ut klockan från fönstret alternativt göm din i korridoren på något klurigt ställe (långt från ditt egna rum).
     
    wenne87, STO-ARN och rosenstam gillar detta.
  3. MartinH

    MartinH Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Klockradion är sällan ett problem, man behöver ju ända slita ut kontakten för att komma åt det enda uttaget för att ladda sina prylar...
     
    ekf, Jane Insane, STO-ARN och 1 annan gillar detta.
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du har uppenbarligen inte testat detta ordentligt - de har i princip alltid fungerande batteribackup som gör att det inte spelar någon som helst roll om man drar ur dem eller inte.
     
    Jönsson och Tockstew gillar detta.
  5. Maja

    Maja Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för konstruktiva förslag @Canadien och @Golfkillen

    Gick bet på att slita ut den från väggen då det ej var ett vanligt vägguttag, någon switch med "off" fanns ej att tillgå och någon alarmsymbol syntes ej i displayen.

    Får be om extra kuddar nästa gång att bädda in skiten i! :D
     
  6. Brandforce

    Brandforce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fixade din instruktion!
     
    Berglund och Tonton gillar detta.
  7. Jönsson

    Jönsson Medlem

    Land:
    Danmark Danmark
    Drog ur kontakten till klockan i går kväll för att ladda mobilen. Klockan fortsatte mycket riktigt att fungera. På morgonen hade den dock slocknat. Begränsat batteri tydligen. :)
     
  8. Henrik_B

    Henrik_B Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tre färska case bjuds härmed på:

    Stad:
    Sarajevo
    Hotell: Marriott Courtyard
    Problem: Propp i badkar sönder, gick således inte att bada.
    Kompensation: Tre dygns garageplats ströks från notan, värde ca. 60 EUR
    Klagomål framfört: ja (mer som feed back), vid check-out
    Kompensation föreslagen av: receptionist
    Kompenserades av: receptionist i samband med check-out

    Stad: Zagreb
    Hotell: DoubleTree by Hilton
    Problem: Vasst föremål i pool som fot skars upp på
    Kompensation: Ett dygns garageplats samt barnota på ca. 500 SEK. Om mer önskades måste chef hämtas.
    Klagomål framfört: ja (mer som feed back), vid check-out
    Kompensation föreslagen av: trainee
    Kompenserades av: trainee i samband med check-out

    Stad: Norrköping
    Hotell: Elite
    Problem: Duschkran sönder, spaken man väljer badkar eller dusch med.
    Kompensation: Frukost för två på valfri Elite. Blev trevlig frukost med fru på Miss Voon.
    Klagomål framfört: ja, (mer som feed back), vid check-out
    Kompensation föreslagen av: receptionist
    Kompenserades av: receptionist i samband med check-out
     
    SilverJonten, palmen, henke12 och 3 andra gillar detta.
  9. freppa87

    freppa87 Medlem

    Stad: Helsingborg
    Hotell: Elite Mollberg
    Problem: Rum ej städat vid ankomst 23:00, hotell fullbokat och inga andra rum fanns tillgängliga. Fick vänta 45 minuter på att receptionisten städade rummet.
    Kompensation: 2xfrukost för två på valfri Elite. Senare halva rumsnotan (efter feedback via formulär).
    Klagomål framfört: Ja via deras automatiska feedbackundersökning. Framförde att jag inte tyckte kompensationen var tillräcklig.
    Kompensation föreslagen av: Frukost av reception på kvällen. Receptionschef med halva rumskostnaden efter feedback.
    Kompenserades av: Reception + Receptionschef.

    Tyckte att frukostcheckar inte var tillräckligt för att så sent behöva vänta på rummet. Mycket bra hanterat av hotellet med snabb återkoppling.
     
    Olle K, Tonton, mha321 och 1 annan gillar detta.
  10. Jay

    Jay Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Råkade ut för en hel del strul i samband med sommarens fotbollsresa.

    Stad: Moskva
    Hotell: (Mariott) Renaissance Monarch City Centre (bokat via hotels.com)
    Problem: Ingen extrasäng trots att vi bokat för tre personer. Ombeds betala extra vilket vi gör, men ingen säng kommer under hela natten. visar sig vid utcheckning att receptionen känt till att ingen kunnat leverera en säng men inte ens bemödat att ringa oss. Kollegan behövde tillbringa natten på soffan. Riktigt illa tyckte jag och yrkade på full återbetalning. Men fick inget gehör då vi bokat hos hotels.com. Förmodligen den värsta upplevelsen på ett internationellt hotell jag varit med om.
    Kompensation: Extra pengarna tillbaka. Annars inte en krona av hotellet. Fick efter mycket om och men 800 kr i värdecheck (cirka halva priset) av hotels.com.
    Klagomål framfört: Vid utcheckning och senare via mail till hotels.com.
    Kompensation föreslagen av: -
    Status: Ingen

    Stad: St Petersburg
    Hotell: Park Inn Pulkovska
    Problem: Incheckningen tog 3 timmar, klockan var 00:30 när vi anlände till hotellet och fick rummet efter klockan 03 pga mycket långsamma receptionister + underbemanning.
    Kompensation: 50% av priset.
    Klagomål framfört: Till guest relations i samband med frukosten.
    Kompensation föreslagen av: Mig (Guest Relations Manager föreslog först en drinkvoucher...)
    Status: RRG
     
    rosenstam och jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×