Kompensationstråden – hotell

Diskussion i 'Hotell' startad av johan_fbg, 5 September 2016.

  1. jerixon

    jerixon Medlem

    Ort:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag klagar alldeles för sällan, men verkar nästan vara läge för att börja skriva lite synpunkter när det missas välkomstgåvor, AC låter för mkt osv!
     
    Gus gillar detta.
  2. Valley

    Valley Medlem

    Ort:
    Karlstad
    Land:
    Sverige Sverige
    Plockade in några och även där jag blivit nekad kompensation.

    Stad:
    Arlanda
    Hotell: Radisson Blu Sky City
    Problem: Otrevlig och oförskämd personal. Rummet var rökt i
    Kompensation: Uppgradering till svit vid mitt nästa Radissonbesök (Köpenhamn)
    Klagomål framfört: Till receptionist och vid hemkost
    Kompensation föreslagen av: Radisson kundservice
    Kompenserades av: Radisson kundservice

    Stad: Oslo
    Hotell: Radisson Blu
    Problem: Hemskt grisigt och sunkigt rum - till det kan läggas otrevlig personal
    Kompensation: Nada - Föreslagit uppgradering av rum
    Klagomål framfört: ja, vid check in
    Kompensation föreslagen av: Mig
    Kompenserades av:

    Stad: Göteborg
    Hotell: Post
    Problem: Lekstuga och bäbissim i polen, dålig service.
    Kompensation: Del av barnota ströks - Löfte om uppgradering vid nästa besök
    Klagomål framfört: Vid check out och efter hemkost
    Kompensation föreslagen av: Receptionist och hotellchef
    Kompenserades av: Receptionisten. Uppgraderingen ännu inte utnyttjad

    Stad: Sarpsborg
    Hotell: Quality Hotel
    Problem: SPA-Avdelningen stängd utan att information lämnats innan bokning
    Kompensation: Ingen
    Klagomål framfört: Vid check out, per e-Mail
    Kompensation föreslagen av:
    Kompenserades av:

    Stad: Kristiansand
    Hotell: Clarion Ernst
    Problem: Fel rumspris betalades
    Kompensation: 5 000 eller om det var 10 000 bonuspoäng
    Klagomål framfört: e-Mail vid hemkost
    Kompensation föreslagen av: Kundservice
    Kompenserades av:

    Stad: Hudiksvall
    Hotell: Numer Quality Stadt
    Problem: Godstågen och järnvägsövergången strax utanför fönstret. Du vaknar garanterat redan vid 03.30-04.00-tiden
    Kompensation: Nej - Ordnade nytt rum
    Klagomål framfört: Första morgonen till receptionist
    Kompensation föreslagen av: Mig
    Kompenserades av:
    (På grund av detta och frukosthändelsen har detta hotell missat bortåt +30 hotellövernattningar)
     
    Gus och johan_fbg gillar detta.
  3. AX22100

    AX22100 Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Stad: Åbo
    Hotell: Best Western Seaport
    Problem: Ingen välkomstgåva som Diamond
    Kompensation: Bonuspoäng för en extra natt samt Diamond bonus på de poängen. Så dubbla poäng den natten jag bodde där.
    Klagomål framfört: Påpekades lite frågande vid check-out.
    Kompensation föreslagen av: Receptionisten
    Kompenserades av: Receptionisten / "Hotel Director"
     
    Gus, Jakob Österberg och jerixon gillar detta.
  4. DanielKif

    DanielKif Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Göteborg
    Hotell: Scandic
    När: Juli 2016
    Problem: Vid incheckning 23.00 var inte rummet klart. Jag fick vänta i 20 minuter på att det skulle färdigställas. Wifi fungerade inte under vistelsen.
    Kompensation: Voucher på en frinatt på valfritt Scandic hotell i Sverige
    Klagomål framfört: På mail dagen efter
    Kompensation föreslagen av: Hotel Director
    Kompenserades av: Hotel Director
     
    johan_fbg, Gus och jerixon gillar detta.
  5. Gus

    Gus Medlem

    Jag har redan skrivit detta en gång men helt galet vad bra saker man kan få om man "klagar för småsaker" (i positiv bemärkelse). :) För fyra år sedan bodde vi på Hilton Doubletree i Santa Monica. På översängen i våningssängen låg ett par trosor. När vi åt middag på hotellet en dag, friterad kyckling, så var kycklingen HELT rå!!! Det förstörde resten av vår semester med salmonellanoja etc. Det enda vi fick då var en gratis öl till måltiden! :eek::rolleyes:
     
    rosenstam och jerixon gillar detta.
  6. jerixon

    jerixon Medlem

    Ort:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Har just nu en diskussion med sales managern för Danmark om detta hotell.
    Jag har bott här 6ggr och bokat business class rum var gång. Aldrig uppgraderad och aldrig välkomstbrev eller gåva på rummet.
    Skrev ett mail med feedback i eftermiddags när jag checkade in.
    3 minuter senare exakt kom gåvan och brevet och senare i kvällen ett bra mail med inbjudan till diskussion för förbättring imorgon.

    Bra hanterat såhär långt, får se om det blir någon kompensation eller framtida förbättring då jag har 1-2 nätter i månaden här.



     
    Gus gillar detta.
  7. trekker

    trekker Medlem

    Glomde forstas skriva att vi inte fick nagon valkomstgava och inte heller nagot vatten pa rummet.
     
    jerixon gillar detta.
  8. jerixon

    jerixon Medlem

    Ort:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Gillar verkligen hotellet i övrigt.
    Mycket trevlig personal, bra mat och sköna sängar. Detta i kombination med otroligt bra gym som man får tillgång till gör det till mitt förstaval i stan :)
    Men jag vill trots det ha lite extra service som jag har rätt till eftersom rummen är väldigt dyra här generellt.

     
  9. erhel

    erhel Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Stad: Washington D.C.
    Hotell: Capital Hilton
    När: Juni 2016
    Problem: Avvärjt försök till room invasion. Märkligt hanterat av personal.
    Kompensation: 50 000 Hhonors poäng
    Klagomål framfört: På mail vid hemkomst
    Kompensation föreslagen av: Hotel Director + uppförhandlat av mig
    Kompenserades av: Hotel Director
     
    johan_fbg och jerixon gillar detta.
  10. Tonton

    Tonton Medlem

    Riktigt bra tråd! Jag skulle dock tycka att det vore bra om följandes lades till i mallen:

    "lojalitetsstatus:"

    Troligtvis så påverkas kompensationen av ens statusen inom hotellkedjan till en ganska hög grad.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×