Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

agehall

Medlem
Jag blev av med en hög tidningar (fulla med PostIt-noteringar som stack ut på alla sidor) en gång. Det motsvarade ca 10h arbete för mig och min kollega. Tror vi fick gratis frukost dagen därpå för det. Detta var på ett Holiday Inn i USA.

Det jag har lärt mig av det är:
1) Hotell tar verkligen inte ansvar för när saker försvinner från ett rum
2) Ha alltid DnD-skylten uppe om du inte är där
3) Lägg undan allt du inte kan tänka dig bli av med när det ska städas
 

jumbooze

Medlem
Jag fick inte rumstypen jag bokat pga ombyggnation, jag hade bokat en rumstyp med bra mötesytor och jag skulle arbeta med kollegor i rummet, jag blev erbjuden efter att jag klagat igen efter mötet ( klagade vid Checkin och då hade de inget mer än lite extrastolar till mitt rum att erbjuda ).

Blev till slut erbjuden 30.000p plus sen utcheckning är HHD

De har fortfarande inte plockat bort inventory på den rumstypen...
 

Tonton

Medlem
Stad: London
Hotell: DoubleTree Islington
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Städpersonalen glömde att stänga min dörr ordentligt. Dörren var således öppen och olåst fram tills jag kom hem efter jobbet.
Kompensation: 10 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen
Kompensation föreslagen av: Receptionist
Kompenserades av: Receptionist
 

STO-ARN

Medlem
Jag samlar på ölglas från olika länder/städer som jag besöker när jag är ute och reser. Jag märkte igår att mina 2 glas som jag hittils samlat på mig har blivit bortstädade för att dom stod på ett av mina bord i hotellrummet. Ölglasen är från Italien så den ölen är inget som säljs på Doubletree i Krakow där jag bor, här finns det bara polsk öl. Har pratat med receptionen 3 gånger och dom hittar inte glasen och har bett om ursäkt lite försiktigt. Det ena glaset fick jag kämpa för i typ 3 timmar där jag gått runt och frågat barer om jag fick köpa det.

Efter att jag fick det beskedet så lämnade jag receptionen lite surt och så checkade jag ut tidigt imorse så har inte pratat med någon fysiskt om det.

Vad är en rimlig kompensation? Tänkte skicka iväg ett mail. Är HHD om det har någon betydelse.
Apropå "Extra dryckglas" på hotellrum - är ju ganska vanligt att man tar med sig till hotellrummet ett icke uppdrucket glas, från bar el restaurang på hotellet. Städpersonalen lär nog inte ha tid att kolla ifall detta är ett "Hotellglas el dyl" utan städar nog bara bort detta. Så samlarobjekt bör man lägga i byrålådan eller väskan, tyvärr...
 

Jönsson

Medlem
Stad: London
Hotell: DoubleTree Islington
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Städpersonalen glömde att stänga min dörr ordentligt. Dörren var således öppen och olåst fram tills jag kom hem efter jobbet.
Kompensation: 10 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen
Kompensation föreslagen av: Receptionist
Kompenserades av: Receptionist
Det där lät verkligen illa.
 

Tonton

Medlem
Stad: London
Hotell: DoubleTree Islington
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Städpersonalen glömde att stänga min dörr ordentligt. Dörren var således öppen och olåst fram tills jag kom hem efter jobbet.
Kompensation: 10 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen
Kompensation föreslagen av: Receptionist
Kompenserades av: Receptionist

Uppdatering: Nu när jag kom hem från sedvanliga kvällspromenaden så stoppade de mig vid entrén och erbjöd 3 drinkvouchers - uppskattat :)

Jag är i allmänhet inget fan av DoubleTree (Det kan @jerixon bekräfta eftersom han brukar få stå ut med mitt tjat haha) och brukar aktivt välja bort det. DoubleTree i Islington är dock undantaget och jag väljer alla dagar i veckan detta före Hilton som ligger runt hörnet. DoubleTree islingtons service och bemötande under dagen (förutom dörrincidenten obviously) bekräftar återigen hur bra de är.
 

jerixon

Medlem
Skräll att du fick kompensation :p

Uppdatering: Nu när jag kom hem från sedvanliga kvällspromenaden så stoppade de mig vid entrén och erbjöd 3 drinkvouchers - uppskattat :)

Jag är i allmänhet inget fan av DoubleTree (Det kan @jerixon bekräfta eftersom han brukar få stå ut med mitt tjat haha) och brukar aktivt välja bort det. DoubleTree i Islington är dock undantaget och jag väljer alla dagar i veckan detta före Hilton som ligger runt hörnet. DoubleTree islingtons service och bemötande under dagen (förutom dörrincidenten obviously) bekräftar återigen hur bra de är.
 

Ledstripe

Medlem
Stad: Hong Kong
Hotell: Garden Inn by Hilton
Lojalitetssatus: Hilton Honors Gold
Problem:
* Bokat en flexible rate, där det står att inga pengar dras innan ankomst till hotellet. Två timmar innan flighten mot HK avgår så får jag ett mail där det står "We have tried to use your card but it was declined. Since the hotel is fully booked, we will cancel your reservation if you don't contact us within 6 hours." Kortet som låg inlagt var mitt gamla bankkort som jag aktivt låst för köp utomlands. Ringde snabbt i loungen och fick säga till dom att det inte var okej att göra såhär samt att jag förväntar mig att våra rum finns tillgängliga när vi kommer fram (står som sagt tydligt i min bokning att absolut inga pengar ska dras före ankomst)

* Väl på plats så lovar personalen i receptionen en rumsuppgradering, men det fick vi inte. Helt ok att det inte blir uppgradering om hotellet är fullt, men nu lovade de i receptionen detta (Vi kom med tidiga SK-flighten och receptionen meddelade detta på förmiddagen i samma veva som de meddelade när rummet skulle vara tillgängligt).

* Brandlarm klockan 02 på natten. När vi går ut i korridoren, på våning 21, påväg ut, så ser vi hur personal rusar in i ett ett närliggande rum. Personalen så alla personer som stod i korridoren. När vi har gå ner nästan hela vägen så tystnar larmet. Vi forsätter då till receptionen men ingen är där. Väntar 10 minuter, men ingen dyker upp. Vi bestämmer oss då för att gå tillbaka till rummet. Väl där så ringer vi receptionen men ingen svarar heller. På morgonen efter så går jag ner till receptionen och frågar vad som hände igår och varför vi inte fick tag i någon personal, samt varför de inte meddelade oss att allt var okej. Larmet var ändå igång i närmare 5 minuter. Svaret? "We did not want to wake you up." Suck. Svarade att det inte var okej., speciellt i och med att personalen visste om att vi var uppe, samt ur en säkerhetsaspekt. Ifrågasatte speciellt att det inte fanns någon personal tillgängligt.

Kompensation: Receptionen sade först, utan att jag hade bett om kompensation, att jag kan få gratis frukost (ingår ju redan...) samt 1000 hiltonpoäng. Sade då att jag tyckte det var lite väl snålt tilltaget och att jag hellre talar med chefen angående nattens händelse. Då började de prata internt med varandra och räkna på en miniräknare. Helt plötsligt blev jag erbjuden 120 000p per rum (totalt 240 000 poäng). Bara tacka och ta emot.
Klagomål framfört: På plats i receptionen.
Kompensation föreslagen av: "Receptionist"
Kompenserades av: "Receptionist".
Sjukt vilken kompensation! Känns precis som någon annan redan nämnt att de anställda försökte undvika konfrontation av chefen.
 

LPC123

Medlem
Hotell: Comfort Hot Vesterbro Köpenhamn
Status: Ingen
Problem: Rörig incheckning,luktade illa i badrummet och inga sitplatser på frukosten
Kompensation: Gratis weekend ink 3rätters middag med valfri dryck
Klagomål framfört: I receptionen och via info mail
Kompensation föreslagen av: Hotelchefen
Kompenserades av: Hotelchefen

Dom svarade på mailet och erbjöd detta. Dom visste att det varit en rörig helg när vi var där. Vi var dessutom 3par som reste ihop och fick samma kompensation. Mycket bra agerat av hotellet och dom var otroligt vänliga när vi kom tillbaks. Jag efter det bokat en 3 dagars konferens på hotellet för 35p.
 

taxvalp

Medlem
Stad: Los Angeles (LAX)
Hotell: H Hotel Curio
Status: Hilton Honors Diamond
Problem: Väckarklockan ringde 06 på morgonen, ej nollställd efter förra gästen. Sabbade den nattens sömn...
Kompensation: 20 000 poäng
Klagomål framfört: I receptionen utan respons, sedan till kundtjänst.
Kompensation föreslagen av: Kundtjänst
Kompenserades av: Kundtjänst
 
Toppen