Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Helt klart nyttig tråd att läsa, man tjänar inte något på att bita ihop eller vara för snäll. Lika bra att påpeka brister direkt på ett konstruktivt sätt. Sedan finns det "brister" som är värre än andra. Det skiljer i denna tråden med allt ifrån innertak som rasat ner till schampo med utgånget datum...

Personligen hade jag nog inte nämnt det utgångna datumet på schampot, men annars en bra tråd som sagt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Vad är problemen menar du :p ?
Ganska många och det som stör är framförallt att de ignorerar dem.
Först efter 3e påpekandet händer något alls.

Skitiga badrockar i rummet
Fått min mat 20 minuter efter frugan vid middag.
Får således äta efter henne osv...
Fel mat serverad utan åtgärd vid en annan middag...
Ödla på rummet....
Tv som ej fungerar....
Dålig kommunikation och information över lag.
Ja där kan vi börja och sedan en del andra småsaker...
Jag vill helt enkelt kontakta Club Carlson då jag ej är nöjd och de har en 100% satisfaction guarantee.
Oj, det var mycket som inte var bra, håll oss informerad om vad som händer framöver.
 

Gerad88

Medlem
Stad: Stockholm
Hotell: Hilton slussen
Status: Hilton honors silver
Problem: Varma maten vid frukost var antingen kall eller ljummen.
Kompensation: 30000 poäng
Klagomål framfört: ja, vid check-out (ingen respons från receptionisten, var som hon inte brydde sig) skrev till HHonors costumer service istället att de borde kolla upp det så nästa gäst slipper detta.
Kompensation föreslagen av: Corporate Guest Relations Specialist
Kompenserades av: Corporate Guest Relations Specialist efter ett e-mejl.
 

Gerad88

Medlem
Varför inte ta upp det direkt vid frukosten? Känns som något man påtalar direkt och sedan är det löst 5 minuter senare...
Ska göra det nästa gång, men tycker fortfarande om jag nu väljer att nämna detta i receptionen och får knappt någon respons så tycker jag hon agerar fel.

En kedja som Hilton vill erbjuda sina kunder consistency och jag tycker Hilton slussen föll både vid frukosten och serveringen i deras restaurang.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

jonten

Medlem
Skrev i Radisson tråden, men kan ju skriva även här
Stad: Hu a Hin Thailand
Hotell: Radisson Blu
Status: Club carlson concierge
Problem: Dålig storlek på Junior suite, dvs liten skillnad mot mindre rumskategori, dålig service, dålig (läs ingen) engelska hos personalen, inga handdukar vid poolen. Plus diverse mer problem
Kompensation: Full återbetalning av rum och restaurang notor (11 000:)
Klagomål framfört: ja, under vistelsen. Samt efter via ett långt seriöst mail till GM
Kompensation föreslagen av: Mig, ville ha full återbetalning av först och främst rum. Mat notorna blev en trevlig bonus
Kompenserades av: GM via mail
 

Karlan

Medlem
Stad: Nassau Bahamas
Hotell: Atlantis Royal Towers
Status: -
Problem:
Låg något som liknade en intorkad spya i vasken när jag kom till rummet. Kom till hotellet kl 1 på natten efter lång resa så somnade och påtalade detta i receptionen på morgonen. Fick nytt rum, dock ingen uppgradering som jag föreslog. Samma kategori dock med balkong. 2 dagar senare rinner inte vattnet ner i vasken i det nya rummet, sent på kvällen så jag tänkte att jag väntar till morgonen. När jag vaknar har det kommit upp skit i vasken och hela badrummet luktar illa, så till den grad att man får kväljningar av att gå in där. Fick nytt rum, denna gången utan balkong. När jag ifrågasätter rimligheten i att få sämre rum säger hon att det är samma kategori, alltså är rummen likvärdiga. Tar mig för pannan men kändes inte som att jag skulle komma nånvart. Kunde såklart stannat i rummet men hade inget förtroende för att dom skulle fixa ordentligt.
Kompensation: 200 dollar i resort credit för första problemet, 75 dollar och en fruktkorg för det andra
Klagomål framfört: ja under vistelsen
Kompensation föreslagen av: Först bad jag om uppgradering, när det inte gick fick jag propsa på för att få nåt öht. Verkade inte som att dom hade tänkt ge mig nåt om jag inte begärt det, samma sak båda gångerna.
Kompenserades av: Front Desk

Överlag riktigt sunkigt hotell, spec för att vara i denna prisklass. Luktar av mögel överallt vilket sprutats över med parfym. Usel service med få lysande undantag. Ursäkta om rörigt inlägg, skrivet från telefonen.
 

RB7

Medlem

Jag kan bidra med:

Stad: Bryssel

Hotell: Marriott Courtyard
Problem: Det värma vattnet försvann under senkvällen - och var ej tillbaka på morgonen innan avfärd till div. möten.
Kompensation: 5000 Miles&More poäng
Klagomål framfört: ja, vid check-out och i efterföljande email till manager då receptionisten ej kunna fatta beslut.
Kompensation föreslagen av: hotellet
Kompenserades av: manager 5-6 veckor efter vistelsen.
 
Toppen