Kompensation från Turkish Airlines?

Diskussion i 'Turkish Airlines' startad av christianboazo1235, 9 Augusti 2019.

  1. Hittar ingen bra tråd för detta, men nära skjuter kanske Hare. Jag flög mellan Istanbul och Male med frugan i business, turkish. Båda våra stolar var trasiga och gick inte att röra överhuvudtaget, inte ens flygvärdinnorna lyckades få igång stolen. Vi klagade till turkish och avvaktar svar. Vad kan man vänta sig för kompensation och är det någon annan som har erfarenhet av sådana klagomål hos andra bolag eller turkish?
     
    Sir Lemon gillar detta.
  2. FFS

    FFS Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Var det en resa betald med poäng eller pengar?
     
  3. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Kompensation?
    Lycka till med att få turken att ens förstå vad du menar! Kundtjänst brukar vara ohjälpligt långsamma och har en engelska som i bästa fall är undermålig.
     
  4. Det var en poängresa. De har fortfarande inte svarat på fem dagar. Något bör man ju få? Stolfan fungerade ju inte överhuvudtaget.
     
  5. Alf

    Alf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft en stol i Thai First kabinen (Business från ARN) där inte fotpallen fälldes upp och det blev således inge flatbed. Efter ett antal ronder med Thai, tre tror jag, fick jag ca 3000kr. Nu var ju min flygning till HKT nästan dubbelt så lång som din.
     
  6. Aja, man kanske får lite poäng så man kan köpa sig en muffins.
     
    Berglund gillar detta.
  7. Mikeswe

    Mikeswe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nog snudd på omöjligt.. trots bra service ombord så är dom inte så kända för att ge något tillbaka om det skulle bli problem.

    Hade själv en riktigt tråkig resa med TK ifrån BOG-IST (mellanlandning i PTY) i Business. När jag skulle sätta mig i mitt säte satt det redan en dam där med en bebis i famnen. Hon frågade om det var ok om jag satte mig i 2-sätet i mitten i den 2-2-2 konfig dom hade ombord fram till PTY där dom skulle av. Självklart sade ja till detta så att hon, maken och barnet kunde sitta ihop.

    Väl i luften så började en hetsk diskussion mellan flygvärdinnorna och denna dam, då dom påstod att dom inte fått mat på hela vägen ifrån Istanbul etc.

    Dessutom efter detta sket ungen under resan och mamman ställde sig då och bytte blöja i det säte jag skulle sätta mig i. Var aningen äckligt då man satt bredvid och såg hur det råkade skvätta ut i sätet. Kabinpersonalen såg detta men ville inte säga till henne att gå in och byta (antagligen pga diskussionen tidigare).

    Jag påtalade till personalen detta, dom ursäktade, sade att som sett detta men ville undvika diskussion och sade att dom självklart skulle städa extra i Panama mm.

    Väl i Panama bytte man cc. Man meddelade att man skulle lösa detta med städfirman. De kom ombord men gjorde inget. Jag påtalade återigen för ny cc som satte ett sätesskydd över, då jag inte ville sätta mig i sätet. Pga full business hade jag ingen annan möjlighet, utan satt helt enkelt “i skiten”. Även om jag gillar TK generellt var detta min absolut värsta business resa hitills då sätet riktigt stank och hela resan kändes ju enormt ofräsch.. blev en lång dusch i Istanbul.

    Skrev till TK som i stortsett sade att sånt kan hända ibland (typ “shit happens” eller “lite skit får man tåla”) .. bytte till Lufthansa ett tag efter det, och tog ett tag att bygga upp förtroende för TK igen.. obehagligt, ofräscht och generellt riktigt dåligt .. fanns så många sätt dom kunde löst det på när städfirma ändå skulle på, och tycker “skitsätet” borde gett kompensation. Men dom verkade tycka detta var en värdig TK upplevelse ändå.
     
  8. Om jag får något ska jag bjuda dig på ett glas juice på sas när du vill! :).
     
    Brandten gillar detta.
  9. Taggen

    Taggen Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Så nu är TK högst upp på din "shit" list?;)
     
    Ping, Berglund och Mikeswe gillar detta.
  10. Mikeswe

    Mikeswe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    .. ja, man var ju inte “skitsugen” på att åka dem Igen direkt. ;)..

    trots detta brukar dom hålla riktigt bra standard, bara extremt dålig service när ngt går fel som det verkar.. samma under flygplatsflytten när dom bokade om mitt flyg typ 6-7 dagar senare, när det fanns massor alternativ och sen totalvägrar att hjälpa mm..

    .. håller dock hårt i mitt “assigned seat “ efter denna händelse ;)..
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×