Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

1. JohanA

JohanA Medlem

Fokusera på rotorsaken istället. Skaffa en plattform och service provider som kan leverera!

PetrelliDK gillar detta.
  2. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade problem under en SAS-flight mellan Stockholm och Hong Kong då det inte gick att använda wifi över huvud taget. Skickade en trevlig kommentar via feedbackformuläret och fick nu 3000 extrapoäng.

3. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Tydligen är det inte bara SAS som har problem till och från. Så frågan är om det finns någon service provider som klarar av det helt och fullt.

4. nih23

nih23 Medlem

Landade i Hongkong nyss och Wifin fungerade inte under hela resan för varken mig eller min sambo. Flög Business så borde kunna få en bättre kompensation :)

5. JohanA

JohanA Medlem

Vilka har mer problem? Som sagt, jag har upplevt Lufthansa och Singapore Airlines i princip prickfria.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Varför ska man ha bättre kompensation i Business än i go eller plus? Det är ju lika icke fungerande oavsett var man sitter.

7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jag har upplevt SAS helt problemfritt också men det säger ju absolut ingenting. Bara för att du har upplevt Lufthansa problemfritt betyder det inte att de aldrig har problem. Det finns ju folk här i tråden som rapporterat att de haft stora problem med Lufthansa.

Nu hamnar vi OT, detta handlar om SAS. Min poäng är att det uppenbarligen är svårt att hitta en lösning som fungerar helt problemfritt.

8. Om det är över kinesiska territorium är det "by feature" så det går inte att surfa oavsett vilket flygbolag man flyger med.

pep och flmartin gillar detta.
  9. DHXSTHLM

DHXSTHLM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte C från HK och varken på dit och hem vägen fungerade wifi. Skrev till kundtjänst och nämnde även att en gång till SH inte heller fungerade. Svar efter 1h, kompensation 3x5000poäng. Kanske smartare att klumpa ihop klagomålen o få en omvänd mängdrabatt?

Är EBD. Vet ej om d spelar ngn roll...

10. JohanA

JohanA Medlem

Givetvis är det svårt när man inte vill att det ska fungera problemfritt, dvs när man inte köper in den bästa tjänsten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!