Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

taxvalp

Medlem
Verkar vara minst sagt olika policy för ersättning för icke-fungerande wifi. Vi reste somras SFO-CPH utan wifi (och vi hade jobb och inte bara slösurf att göra för ovanlighetens skull), mejlade klagomål och tre veckor senare får vi nu ett "tack för dina synpunkter". Betald business och båda resenärer EBD.
 

Maja

Medlem
Kan meddela att bemötandet från kundservice har varit väldigt märkligt. Fick 1000 EB och en ursäkt att det inte fungerade. Mailade tillbaka och påtalade att de tar 3000 EB för tjänsten på longhaul och att det då rimligen borde vara ersättningsnivån när de inte kan leverera en tjänst.

Än en gång en ursäkt och han plussade på 2000 EB poäng. Påtalade att det faktiskt ej fungerade varken på vägen dit eller hem, men då blev det tvärstopp. Det var taket för ersättningen.

Påtalade det orimliga i att de har så oerhört skiftande ersättningsnivåer för saknaden av samma tjänst och undrade hur det kommer sig.

Har hela tiden påtalat att jag flugit i Business men det kom tydligen som en chock när jag påtalade igen att det var just i Business vi flög och e i GO som han trodde. Att vi har uppgraderat vid gate. Då var det helt plötsligt andra ersättningsnivåer och plötsligt var det värt 8000EB.

Tack för det, men jag ogillar starkt att de faktiskt inte har en policy som de följer kring den här typen av ärenden.
 

Dr. Miles

Expert
Kan meddela att bemötandet från kundservice har varit väldigt märkligt. Fick 1000 EB och en ursäkt att det inte fungerade. Mailade tillbaka och påtalade att de tar 3000 EB för tjänsten på longhaul och att det då rimligen borde vara ersättningsnivån när de inte kan leverera en tjänst.

Än en gång en ursäkt och han plussade på 2000 EB poäng. Påtalade att det faktiskt ej fungerade varken på vägen dit eller hem, men då blev det tvärstopp. Det var taket för ersättningen.

Påtalade det orimliga i att de har så oerhört skiftande ersättningsnivåer för saknaden av samma tjänst och undrade hur det kommer sig.

Har hela tiden påtalat att jag flugit i Business men det kom tydligen som en chock när jag påtalade igen att det var just i Business vi flög och e i GO som han trodde. Att vi har uppgraderat vid gate. Då var det helt plötsligt andra ersättningsnivåer och plötsligt var det värt 8000EB.

Tack för det, men jag ogillar starkt att de faktiskt inte har en policy som de följer kring den här typen av ärenden.
Det är ungefär som arabiska basarer. Det finns ingen fast summa.
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen