Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

1. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt. Snålt.

2. EBD_Hakan

EBD_Hakan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen wifi alls på mitt flyg ARN-EWR veckan innan jul, fick 5.000 poäng utan några konstigheter när jag använde feedback-sidan hos SAS. Är EBD.

3. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På sk945 till ORD i lördags fungerade inte wifi alls. Jag hade bestämt med kund att arbeta och maila under resan.
    Men med tanke på denna tråd och att ersättningen trots allt tycks vara "dalande" så valde jag att skicka in beröm till crew istället! De gjorde ett kanon jobb den dagen.
    Dock var min stol trasig på sk946 till ARN på vägen hem. Det hoppas jag verkligen att SAS kompenserar för...

Thornado, GOTATH och palmen gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så olika man tänker, här hade jag beskrivit hela resan dvs ut och hemresan och belyst/berömt crew och beskrivit stolen och wifi-problemen i samma, jag skulle säga att man har chans att få mer för flera problem än att utelämna det för det i sig inte ersätts så mycket...

Viking75 gillar detta.
  5. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick svar från SAS nu! (inom bara några få timmar alltså):) Utan att nämna några siffror så är jag riktigt nöjd med min kompensation och jag hoppas även att aktuell besättning får höra hur nöjd jag var med deras arbete.

jumbooze och palmen gillar detta.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du kompensation för att du berömde crew? Du nämnde alltså ingenting om trasig wifi och stol?

7. Viking75

Viking75 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick enligt mail kompensation för trasig stol. Denna claim gjordes separat.

Jag utryckte mig oklart i första inlägget. Jag har alltså skickat två ärenden på kort tid varav det ena innehåll beröm istället för en claim gällande obefintlig wifi.
    I det andra ärendet tog jag upp problemet med stolen.

palmen och Canadien gillar detta.
  8. Lauda 777

Lauda 777 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trasig Wifi ORD-ARN i januari, Business. Fick 3000p, helt okej, hade kunnat vara lite mer.

Det som imponerade stort var responsen från kundtjänst. Skickade in klagomålet söndag kväll, måndag innan lunch hade jag ett trevligt svar och poängen på kontot. EBS.

pswe gillar detta.
  9. Teddulin

Teddulin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget Wifi EWR-ARN för en dryg vecka sen. Var precis inne på feedbacksidan och fick svar på 10 min att jag kommer få 5000p. Snyggt SAS!

10. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick 5000p för icke fungerande WiFi HKG-ARN. Är Gold och var del av en T/R i Business.

Lauda 777 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!