Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kul att du inte tar med hela citat från den tråden, utan enbart det som passar dig. Du kan ju läsa det senaste som jag även kopierade in ovanför i mitt förra inlägg där jag skriver att tariffen kanske är 0-10000 poäng.
    Ingen stans i det du citerar ser jag att jag skrivit att tariffen är 3000 poäng, det närmaste är att jag skriver att det på senare tid rapporterats om 3000 poäng i GO. Vi tar detta vidare i PM istället

2. Abbs

Abbs Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och på SK997 fungerar wifi just nu över Kina. Har varit extremt bra hela flygningen, behöver inte skicka något klagomål denna gång :p:eek:

wenne87, ResenärenLars, jerixon och 1 annan gillar detta.
  3. Det är nog bäst att hålla tyst om sådant. :) Annars finns det risk att SAS får sanktion från Kina.

agehall gillar detta.
  4. Gullmarsplan

Gullmarsplan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Härligt med vouchers men jag är ändå nöjd med mina 40.000 poäng:)

jumbooze gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu var Det väl inte så att du fick 40k poäng, utan du fick poängen tillbaka för din uppgradering Go->Business. Inte riktigt samma sak tycker jag.

Dr. Miles gillar detta.
  6. Gullmarsplan

Gullmarsplan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har du naturligtvis rätt i

7. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick 5000 för wifi-outage mellan MIA-OSL (är EBD). Någon dag senare mejlade min bättre halva (EBS) om samma problem och hon fick 3000. Av någon anledning tyckte kundtjänst att jag skulle ha ytterligare 3000 eftersom hon och jag reste tillsammans. Go figure. So totalt 11000 till familjen.

8. crown

crown Medlem

Jag åkte till Hong Kong och wifit var nere första timmarna från Stockholm. Därefter kom det upp och fungerade extremt långsamt sisådär i 1-2 minuter var 10 minut resten av resan. Dvs obrukbart, så var bara att lägga ner att försöka använda det.

Mejlade SAS och fick svar att de skulle svara inom 4 veckor. 1 timme senare fick jag mejl att jag får 2000 poäng i kompensation som EBS i SAS Plus.

9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På sk945 i tisdags ropade kaptenen ut att wifi var trasigt på planet o nere hela resan. Mailade in klagomål och idag fick jag och frugan 3000 p per person. Vi satt i C-klass. Lite snålt kan jag tycka men oas är väl vi här ganska bortskämda med poäng upp till 10000.. Verkar vara helt beroende på vem som sköter ärendet..

10. MWi

MWi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu kanske jag är van att armbåga mig men jag sa helt enkelt att jag fått 10000p och så fick jag det även gång nummer två.

jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!