Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

  1. Tonton

    Tonton Medlem

    Bilden var riktigt dålig till att börja med (går att överleva med) men sedan så var ljud och bild osynkat hela tiden. Ljudet kom typ 2-3 sekunder före bilden. Blev ganska tråkigt att kolla på film då
     
    blobloblo gillar detta.
  2. ResenärenLars

    ResenärenLars Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    WIFI fungerade varken till Hongkong för en vecka sedan eller hem från Peking häromdagen. Jag skickade in ett klagomål per resa. Dock skickade jag dem efter varandra igår. Fick samma handläggare som klumpade ihop dem och idag gav 3000 extrapoäng i kompensation per resa, dvs. totalt 6000 poäng.

    Det var säkert ett misstag att skicka dem efter varandra. Hade nog fått mer om jag hade skickat dem med lite mellanrum. Fick ju 5000 sist för en enkel resa.

    Hur som helst, jag hade hellre sett ett fungerande WIFI.
     
  3. mha321

    mha321 Medlem

    Nere på 2000 per sträcka nu? Eller får man mindre i plus tro? Det var iallafall vad jag fick för icke-fungerande på HKG-ARN.
     
  4. Tonton

    Tonton Medlem

    Finns inget fast värde, utan beror väl mer på kabinklass, status hos SAS, hur du skriver ditt klagomål etc.

    De, fåtal gånger, jag har fått kompensation för wi-fi så har jag fått mer än 2000 per sträcka. EBG och reser oavkortat på ungdomsbiljetter.
     
  5. mha321

    mha321 Medlem

    EBD, och den här gången var det i Plus. Men när jag tänker efter så var det en Award-resa, det kanske drar ner det. (Med tanke på att jag betalade 24k t/r eller 12k per riktning så betyder det ju faktiskt att jag fick tillbaks drygt 15% av kostnaden för dåligt wifi. Så jag är inte missnöjd)
     
  6. MWi

    MWi Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick påminna dem ett par gånger men kommer fortsätta kräva 10k/tur för ickefungerwmde wi-fi, verkar vara lite utnötningskrig som krävs
     
  7. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    Konstigt, det skulle ju tydligen finnas en tariff nu enligt @palmen. Låter ju inte så dock på era beskrivningar.
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du vet mycket väl att jag också skrev att tariffen kan vara från 0 till 10k poäng. Det är som sagt spekulationer då inget kommunicerats utåt om detta, vet inte varför du vill få det till att jag säger att det finns en fast tariff. Skicka gärna ett PM om det så kan vi nog reda ut det.

     
  9. MWi

    MWi Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick förslaget på 10 + 5 k av dem och har envetet hållit mig fast vid det, fick erbjudande om 149kr gång nr 2 men vägrade och hänvisade till tidigare ersättning
     
  10. Golfkillen

    Golfkillen Medlem

    De tre översta inläggen från en annan tråd. Jag tolkade det som att du menar att SAS har en tariff för vad de kompenserar för problem som drabbar många, likt dåligt wifi. Senare inlägg att det rapporterats vara 3000 per väg. Jag kan ju ha misstolkat att du menade att du trodde SAS hade en fastslagen ersättning på 3000 poäng per väg. Det är dock inte helt konstigt att man drar den slutsatsen...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×