Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Tonton

Medlem
Bilden var riktigt dålig till att börja med (går att överleva med) men sedan så var ljud och bild osynkat hela tiden. Ljudet kom typ 2-3 sekunder före bilden. Blev ganska tråkigt att kolla på film då
 
WIFI fungerade varken till Hongkong för en vecka sedan eller hem från Peking häromdagen. Jag skickade in ett klagomål per resa. Dock skickade jag dem efter varandra igår. Fick samma handläggare som klumpade ihop dem och idag gav 3000 extrapoäng i kompensation per resa, dvs. totalt 6000 poäng.

Det var säkert ett misstag att skicka dem efter varandra. Hade nog fått mer om jag hade skickat dem med lite mellanrum. Fick ju 5000 sist för en enkel resa.

Hur som helst, jag hade hellre sett ett fungerande WIFI.
 

mha321

Medlem
Nere på 2000 per sträcka nu? Eller får man mindre i plus tro? Det var iallafall vad jag fick för icke-fungerande på HKG-ARN.
 

Tonton

Medlem
Nere på 2000 per sträcka nu? Eller får man mindre i plus tro? Det var iallafall vad jag fick för icke-fungerande på HKG-ARN.

Finns inget fast värde, utan beror väl mer på kabinklass, status hos SAS, hur du skriver ditt klagomål etc.

De, fåtal gånger, jag har fått kompensation för wi-fi så har jag fått mer än 2000 per sträcka. EBG och reser oavkortat på ungdomsbiljetter.
 

mha321

Medlem
Finns inget fast värde, utan beror väl mer på kabinklass, status hos SAS, hur du skriver ditt klagomål etc.

De, fåtal gånger, jag har fått kompensation för wi-fi så har jag fått mer än 2000 per sträcka. EBG och reser oavkortat på ungdomsbiljetter.
EBD, och den här gången var det i Plus. Men när jag tänker efter så var det en Award-resa, det kanske drar ner det. (Med tanke på att jag betalade 24k t/r eller 12k per riktning så betyder det ju faktiskt att jag fick tillbaks drygt 15% av kostnaden för dåligt wifi. Så jag är inte missnöjd)
 

MWi

Medlem
Jag fick påminna dem ett par gånger men kommer fortsätta kräva 10k/tur för ickefungerwmde wi-fi, verkar vara lite utnötningskrig som krävs
 
Nere på 2000 per sträcka nu? Eller får man mindre i plus tro? Det var iallafall vad jag fick för icke-fungerande på HKG-ARN.

Jag fick påminna dem ett par gånger men kommer fortsätta kräva 10k/tur för ickefungerwmde wi-fi, verkar vara lite utnötningskrig som krävs
Konstigt, det skulle ju tydligen finnas en tariff nu enligt @palmen. Låter ju inte så dock på era beskrivningar.
 

palmen

Moderator
Konstigt, det skulle ju tydligen finnas en tariff nu enligt @palmen. Låter ju inte så dock på era beskrivningar.
Du vet mycket väl att jag också skrev att tariffen kan vara från 0 till 10k poäng. Det är som sagt spekulationer då inget kommunicerats utåt om detta, vet inte varför du vill få det till att jag säger att det finns en fast tariff. Skicka gärna ett PM om det så kan vi nog reda ut det.

Vad det gäller wifi har det ju rapporterats att det är 3000 per väg som nu erbjuds (om man åkt i GO i alla fall).
Sen kanske det skiljer beroende på om man åker GO/PLUS/Business, kanske även finns en annan parameter för om man är EBP/EBD/EBG/EBS/EBB.

Och vem säger att de på kundtjänst gör rätt och delar ut rätt kompensation? Jag tror det finns riktlinjer, om folk följer dessa eller tar egna initiativ låter jag vara osagt. Riktlinjer kanske är 0-10.000 poäng. Det som rapporterats är utfallet, inte alla parametrar som legat till grund för det aktuella beloppet.
 

MWi

Medlem
Jag fick förslaget på 10 + 5 k av dem och har envetet hållit mig fast vid det, fick erbjudande om 149kr gång nr 2 men vägrade och hänvisade till tidigare ersättning
 
SAS har troligtvi en "tariff" för vad de skickar ut i ersättning för dessa problem som drabbat många

Du menar att just för detta problemet har de en tariff? Förstår inte riktigt varför för när det gäller tex krånglande wifi skiljer det ju sig ordentligt.

Vad det gäller wifi har det ju rapporterats att det är 3000 per väg som nu erbjuds (om man åkt i GO i alla fall).

Du vet mycket väl att jag också skrev att tariffen kan vara från 0 till 10k poäng. Det är som sagt spekulationer då inget kommunicerats utåt om detta, vet inte varför du vill få det till att jag säger att det finns en fast tariff.
De tre översta inläggen från en annan tråd. Jag tolkade det som att du menar att SAS har en tariff för vad de kompenserar för problem som drabbar många, likt dåligt wifi. Senare inlägg att det rapporterats vara 3000 per väg. Jag kan ju ha misstolkat att du menade att du trodde SAS hade en fastslagen ersättning på 3000 poäng per väg. Det är dock inte helt konstigt att man drar den slutsatsen...
 
Toppen