Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

  1. KristinS

    KristinS Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög ORD-ARN i lördags och hade inget fungerande Wifi. Kabinpersonalen verkar inte kunna hjälpa till att lösa Wifi-problem även om det står att man ska kontakta dem? Jag är EBG, hade bokat Go men blev uppgraderad till Plus vid gate. Fick 3000 poäng sist detta hände (på samma sträcka i oktober) så får väl räkna med det igen.
     
  2. KristinS

    KristinS Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Citerar mig själv då jag fick svar på mitt klagomål inom 30 minuter. Customer Care bekräftade att kabinpersonalen oftast inte kan göra något (men uppmana inte till att påtala problemet till dem då?!). Jag fick mycket riktigt 3000 poäng som kompensation.
     
  3. Tonton

    Tonton Medlem

    Ooh! Jag ska maila in ang detta. Satt på samma flight. Och inga eluttag fanns det heller pga LN-RKP... får hoppas på det bästa, jag behöver mer poäng :D
     
    MWi gillar detta.
  4. MartinH

    MartinH Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Jo, det finns verkligen rapporter om olika ersättningsnivåer.
    Min rapport är: jag fick 5000 för en flight (och ett par till, men alltid 5000). Min kompis fick 3000. EBS/EBB, satt i samma kabinklass.
     
  5. storbokstav

    storbokstav Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fyllde i ett formulär för detta först igår kväll men nu kom ett svar att jag får de förväntade 3000p.
     
  6. bnr

    bnr Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    EBD, fick 5000p för väldigt dåligt fungerande wifi på SK964 HKG-ARN 11DEC.
     
  7. aldrighemma

    aldrighemma Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick 8000p för ej fungerande WiFi i somras, är EBD och flög business.
     
  8. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt tidigare, tror jag fortfarande leder med 200€ i vouchers...
     
    Gullmarsplan och MWi gillar detta.
  9. Tonton

    Tonton Medlem

    Jag fick 10 000 EuroBonus-poäng för min resa till HK i Nov. Men då klagade jag också på att IFE var under all kritik (flög LN-RKP). Jag är EBG.
     
    MWi gillar detta.
  10. blobloblo

    blobloblo Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad var problemet med IFEn?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×