Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Maja, 17 Augusti 2016.

1. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. mullermandk

mullermandk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föreslår ni själva poäng som kompensation eller hur "gnällar" ni?

3. Börnen

Börnen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LN-RKT verkar också ha problem. Har åkt två gånger från Nordamerika till Stockholm med det planet då Wifi inte fungerat.
    Jag är inte mycket för att kräva. Jag påtalar bristen och då föreslår dom en kompensation - 3000 poäng

mullermandk gillar detta.
  4. storbokstav

storbokstav Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var på samma flight. Wi-fi fungerade som sagt inte för någon vilket var en besvikelse då det på min utresa gick utmärkt. Jag hade tänkt jobba ikapp lite eftersom jag ändå inte skulle kunna sova, men det blev förstås svårare.

Som undrades ovan - hur gnälla? Bör jag föreslå kompensation i form av poäng eller bara uttrycka missnöje och förvänta mig att de delar ut schablon-ersättning?

5. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt med BC-kompis på flyget!
    Jag krävde ingenting utan skickade bara in fakta så att säga.

storbokstav och Börnen gillar detta.
  6. Coalcandy

Coalcandy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick ingenting för ickefungerande Wifi på LAX-ARN, varken första mailet då jag presenterade vad som hänt eller andra där jag föreslog rimlig kompensaion. Case closed.

7. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    5000 poäng för ej fungerande Wi-Fi på Peking-Köpenhamn i söndags. Snabbt och smidigt hanterat!

pswe gillar detta.
  8. flygahitochdit

flygahitochdit Medlem

Jag klagade på icke-fungerande Wifi på två olika flyg - bland annat ett där de i gaten sa att internet inte skulle funka. Fick ingen kompensation utan endast ett goddag-yxskaft-svar:

"Tack för att du hör av dig till oss, och tack för dina värdefulla synpunkter!
    Jag kommer skicka dem vidare till berörd avdelning så även de kan ta del av den konstruktiva kritiken.

Vi har fått in flera feedback-ärenden gällande detta och vi arbetar med att hitta andra lösningar sammtidigt som vi undersöker möjligheterna till att förbättra våra nuvarande processer och lösningar.

Ha en bra dag.

Med vänlig hälsning

Timmy
    Customer Care Team"

SAS är verkligen inkonsekventa!

9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svara igen att du vill ha kompensation för det
    . .

flygahitochdit gillar detta.
  10. MWi

MWi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick idag 15000p för ej fungerande wi-fi (samt att en i personalen var slarvig och droppade både kaffe och juice på mig så lite extra pga det) (flög Stockholm - Hongkong 20/11)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!