Senaste nytt

Kommer man som Diamond in i lounge även om man inte flyger Star Alliance?

Hej!

Jag som ämnet säger, kan man komma in i Star Alliance-lounger även om man på en resa inte råkar flyga på just Star Alliance-biljetter på Diamantnivå? Hur är det med Guld?
 

Canadien

Medlem
Enda gången jag lyckats är på BA First lounge i Chicago, men hade då BA Gold vilket är en bit högre än SAS EBD. Hade då bara en SAS-biljett men frågade snällt om man fick komma in en liten stund då det var så fullt i gamla SAS-loungen, eftersom det var tomt i BA-loungen så fick jag vara där 20 min vilket räckte gott till ett par glas champagne.
 

AABack2ARN

Medlem
Nej, varför skulle SAS gynna dig eller bjuda på loungentré när du inte gynnar dem eller något av deras partnerbolag utan istället en konkurrent? Det vore som att få poäng på ICA när man handlar på Konsum.

Har (hade?) inte Pandium loungetillgång oavsett vilket flygbolag man har biljett med? Men det är så klart, har man ett Pandium-kort har man gynnat SAS i så hög grad att något stackars loungebesök kan de allt bjuda på ;)
 

mha321

Medlem
Har (hade?) inte Pandium loungetillgång oavsett vilket flygbolag man har biljett med? Men det är så klart, har man ett Pandium-kort har man gynnat SAS i så hög grad att något stackars loungebesök kan de allt bjuda på ;)
Pandion har åtminstone i något läge haft det, ja. Vet inte om de har kvar det. Men som du säger, om man drar in ett Pandion så kan man nog inte spendera jättemycket tid med andra flygbolag, så om man får lounge på två semesterresor med rödnosen per år så blir det ingen direkt kostnad för sas.

Men det är en j-a skillnad på diamond och Pandion. Att man skulle ge utom-allians lounge för något som är så lätt att komma över som diamond ör log helt uteslutet.
 

NotRyan

Medlem
Har (hade?) inte Pandium loungetillgång oavsett vilket flygbolag man har biljett med? Men det är så klart, har man ett Pandium-kort har man gynnat SAS i så hög grad att något stackars loungebesök kan de allt bjuda på ;)

Pandion har åtminstone i något läge haft det, ja. Vet inte om de har kvar det. Men som du säger, om man drar in ett Pandion så kan man nog inte spendera jättemycket tid med andra flygbolag, så om man får lounge på två semesterresor med rödnosen per år så blir det ingen direkt kostnad för sas.

Men det är en j-a skillnad på diamond och Pandion. Att man skulle ge utom-allians lounge för något som är så lätt att komma över som diamond ör log helt uteslutet.

Ja, Pandion har det i SAS egna lounger, inte i Star Alliance lounger som detta är frågan om.
 
Toppen