Senaste nytt

Komma in i SAS lounge på Arlanda terminal 5 när man ansluter till inrikes?

MarcusC

Medlem
Kan det vara enklare om man reser med smart pass, och personalen inte kollar så noga på skärmen...? Eller piper det "rött"?
 

rob74

Medlem
Låter underligt. Jag har frågat när jag haft inrikes anslutning efter en utlandsresa med många timmar mellan flygen men alltid blivit hänvisad till T4. Alternativt så funkar ju Dinersloungen. Blir dock lite halvstruligt om man har incheckat bagage.
Står det inte uttryckligen i reglerna att om i fall att du anländer från en interkontinental resa så har du tillgång till Scandinavian lounge i transfer och endast då?
 

jG_

Medlem
Jag brukar alltid använda Scandinavian loungen i T5 vid transfer utrikes->inrikes. Alltid funkat bra om man har alla flighter på samma bokning.
 
@Jacob: Inga problem. Enligt securityn så kommer du in i alla terminaler så länge du har ett dagsaktuellt boardingkort.

@Homer: Kan säkert stämma. Vid tidpunkten var det inte lika fullt i loungen som det kan vara andra dagar vid högtrafik...detta var ju vid 14:00 tiden. Men det stämmer säkert att det är i mån av plats..skullle ju inte t ex. fungera ifall alla skulle överge 4ans lounge för att besöka 5ans..

@MarcusC: Jag hade vanligt boardingkort och det pep inte rött.
 

Jacob

Medlem
Använder man fast tracken i terminal 5 finns ju ett vändkors man kan använda så ingen ens behöver se vart man ska åka.

Ytterligare en anledning att slå ut den himla väggen här i GOT. Ja, jag är bitter... :)
Ja och de har till och med ett fönster i väggen så man fysiskt ser in i utrikeshallen från inrikeshallen. Senast jag anlände inrikes på Landvetter hade de något slags evenemang/invigning på andra sidan med en massa ståhej, precis på andra sidan väggen så man kunde se det genom fönstret. Så nära men ändå så långt borta... Irriterande!
 

Homer

Medlem
Kan det vara enklare om man reser med smart pass, och personalen inte kollar så noga på skärmen...? Eller piper det "rött"?

Jag har några ggr blivit påmind av personalen du vet väl att ditt flyg går från T4 och det tar en stund att gå dit


Låter underligt. Jag har frågat när jag haft inrikes anslutning efter en utlandsresa med många timmar mellan flygen men alltid blivit hänvisad till T4.
Kanske det som varit felet, att du frågat istället för att bara räckt fram boardingpasset och sett glad ut. :)


Kommer man från utanför Schengen så finns det en säkerhetskontroll precis efter passkontrollen före tullen.


Tycker det borde vara en självklarhet att man får använda T5 loungen när man reser utrikes-inrikes, men inte
nödväntigtvis enbart inrikes eller inrikes-inrikes( för det sistnämnda skulle man f.ö. behöva en sån här http://www.businessclass.se/ovrigt/4245-resvaeska-2.html#post46589)
 
@ Eric B: Du borde väl kunna ta dig igenom securityn på utrikesedelen även om du ska resa från inrikes? Dock får du väl lägga till några extra minuter på GOT så att du inte riskerar att missa ditt flyg? Sedan kan man väl hoppas att väggen tas bort mellan utrikes och inrikes. Gud sådan tråkig inrikes terminal ni har!! Dock har de ju uppgraderat med en mindre butik där...
 
Toppen