Senaste nytt

Komfort och service UA69 Stockholm-New York?

JensE

Medlem
Den där extra tankning kan ske vid enstaka fall och under vintermånaderna endast, fick själv uppleva Gander en gång men det gick ganska fort faktiskt.
Kan hålla med om allt som sägs här.

Riktigt bra stol och IFE
Bra Crew/Pax ratio
Oftast ganska bra service och mat.
Sämre på drycken
Mat serveras inte på brickor!
Sundae!

Man kan äta när man vill fast då får man allt på en gång, så det är en bra C produkt med små inslag av F.
Servicen gick ner lite under ihopslagningen då det var lite osäkert med vilka som skulle få gå, eventuellt försämrade arbetsvillkor etc.
Senast jag åkte så var det bra mycket bättre igen.

Anledningarna att jag inte längre åker med United är för att jag nästan alltid ska till sydstaterna = 2 inrikes efter TATL och surimmigration på EWR.
 

joemume

Medlem
Coolt! Det var helt andra svar än jag väntat att få, så då får det nog bli UA en av vägarna. Men tänker kanske att returen DEN-EWR-ARN kan vara en enklare väg att testa, för att slippa immigrationen, som även jag upplevt som lite seg på EWR.
Tog en titt på Expert Flyer vad gäller seatmapen och det såg att vara en mycket behaglig storlek på C-kabinen, helt klart!
 

Senator

Moderator
Coolt! Det var helt andra svar än jag väntat att få, så då får det nog bli UA en av vägarna. Men tänker kanske att returen DEN-EWR-ARN kan vara en enklare väg att testa, för att slippa immigrationen, som även jag upplevt som lite seg på EWR.
Tog en titt på Expert Flyer vad gäller seatmapen och det såg att vara en mycket behaglig storlek på C-kabinen, helt klart!

Fundera på AC via YYZ och klarera US INS & Customs i Toronto för att undvika detta i USA. Skicka PM om du vill ha tips i Denver och Colorado då det var min hemort i 7 år...
 

pst

Medlem
Har nyligen flugit UA till och från USA i både en gammal UA-linje (772) och CO-linje (752) och skillnaderna består. Gamla snygga CO-uniformerna finns kvar och kabinpersonalen gav ett service-minded intryck. På gamla UA kom personalen orakad och med neddragna slipsar och slängde fram maten för att senare bege sig för att vila så snart de kunde.

Om resan ska ske snart kan jag alltså rekommendera UA 68/69.
 

joemume

Medlem
Blir en resa över nyår, men det är väl bara att hålla tummarna att jetvindarna blåser åt rätt håll antar jag.... :cool: Minns inte riktigt hur diskussionerna gick kring bränslebristen på B757orna, dvs. om det oftast är västerut problemet uppkommer eller ej?

Senator, härligt att höra att du är gammal Coloradobo! Jag har själv kallat Colorado mitt andra hem ett tag i livet och nu besöker jag mina vänner i Fort Collins i stort sett två gånger per år, vilket gör mig till en ganska frekvent DEN-resenär. :)
 

Senator

Moderator
Blir en resa över nyår, men det är väl bara att hålla tummarna att jetvindarna blåser åt rätt håll antar jag.... :cool: Minns inte riktigt hur diskussionerna gick kring bränslebristen på B757orna, dvs. om det oftast är västerut problemet uppkommer eller ej?

Senator, härligt att höra att du är gammal Coloradobo! Jag har själv kallat Colorado mitt andra hem ett tag i livet och nu besöker jag mina vänner i Fort Collins i stort sett två gånger per år, vilket gör mig till en ganska frekvent DEN-resenär. :)

Det här blir jo bättre, med tanke på att Fort Collins var mitt hem i fem år, och Loveland i ett :cool: Jag pluggade på CSU 1993-96, sedan jobbade jag i Greeley tills mars 1999. Var i Fort Collins senast september förra året då vi skulle på bröllop i Frasier, nära Winter Park. Nästa höst vid CSU "Homecoming" tänker vi att åka tillbaka och fira 20 år sedan vi började på CSU (min busbröder och jag).

Ta en Fat Tire öl för mig, käka Beau Jo's Pizza, spela lite biljard på Coopersmiths eller Old Chicago, och framför allt annat; ta en Frozen Strawberry Margarita på Rio Grande för mig!

PS! Denver har alltid varit ganska dyrt i C, så om man hittar bra priser nu skall man ta dessa
 

NyfikenGrau

Medlem
Hej,

Nu har inte jag åkt denna sedan det blev United, men jag tycker att dessa B757-200 är mycket komfortabel och mat & dryck varit hästlängder före SK, LH, BA, och även Swiss på resor till NYC. Jag sover väldigt väl i deras säng som är bättre (IMHO) än LX, LH, och SK.

Ha, det var ord och inga visor :)

Mycket överraskad av denna tråd, att flyga Boeing 757 med UA ger alltså riktigt bra business-upplevelse? Hade nog gissat på allt utom det efter att ha läst mycket sågningar av amerikanska bolag.
Får kolla upp UA närmare, i synnerhet vad de har för flyg till MIA eller närliggande flygplatser.
 

Paby

Medlem
Fundera på AC via YYZ och klarera US INS & Customs i Toronto för att undvika detta i USA.

Agree! 763an som AC använder på CPH-YYZ är inte helt fel i C faktiskt. Nya "sviterna" (nåväl) är sjyssta och layouten är nice om man reser själv och tar en stol på plats A - tyckte det kändes väldigt privat att sitta själv, och med alla andra passagerare vända åt ett annat håll.

På AC upplever jag crew vara mer "hit or miss" än på UA men har man turen att få "hit" så är flygningen en riktigt trevlig upplevelse. Med "miss" är den "bara" okej ur ett serviceperspektiv men å andra sidan brukar maten alltid vara bra, man får vara i fred med kabinlayouten och man sover gott i stolen.
 
Last edited:

JensE

Medlem
Blir en resa över nyår, men det är väl bara att hålla tummarna att jetvindarna blåser åt rätt håll antar jag.... :cool: Minns inte riktigt hur diskussionerna gick kring bränslebristen på B757orna, dvs. om det oftast är västerut problemet uppkommer eller ej?
Det är när du flyger västerut enbart som du kan råka ut för problemet. Jag skulle inte oroa mig allt för mycket dock :)
Trevlig resa!
 

joemume

Medlem
Det här blir jo bättre, med tanke på att Fort Collins var mitt hem i fem år, och Loveland i ett :cool: Jag pluggade på CSU 1993-96, sedan jobbade jag i Greeley tills mars 1999. Var i Fort Collins senast september förra året då vi skulle på bröllop i Frasier, nära Winter Park. Nästa höst vid CSU "Homecoming" tänker vi att åka tillbaka och fira 20 år sedan vi började på CSU (min busbröder och jag).

Ta en Fat Tire öl för mig, käka Beau Jo's Pizza, spela lite biljard på Coopersmiths eller Old Chicago, och framför allt annat; ta en Frozen Strawberry Margarita på Rio Grande för mig!

PS! Denver har alltid varit ganska dyrt i C, så om man hittar bra priser nu skall man ta dessa

Japp! Mina bekanta jobbar på CSU och numera på US Forest Service så jag är väl bekant med campus! Fat Tire är ju gjutet, men du missade en av mina lunchfavoriter - Choice City Butcher! :) Fantastisk stad Fort Collins, jag längtar tillbaka varenda gång jag åker hem.
 
Toppen